Kallima News

31 dec
2017

Rok 2017

... fotografický zápisník z našich výletov

1. 12. 2017 - Okolo zasneženej Myjavy

Po včerajšom takmer celodennom snežení je celá Myjavská pahorkatina pod krásnou snehovou perinou. Pohľad na Pakanský kopec pri návrate z dnešných potuliek okolo zasneženej Myjavy.

27. 11. 2017 - Podvečer nad Myjavou

Z podvečernej prechádzky okolo Myjavy po Zemanských vŕškoch.

23. 11. 2017 - Popoludnie nad Myjavou

Zo sychravej popoludňajšej prechádzky okolo Myjavy k Žitným jamám.

K Dobrovodskému hradu

16. november 2017

Po viac než mesiaci som sa opäť vrátil do Brezovských Karpát. Tentokrát sa vydávam na 21 km dlhú trasu po Štefánikovej magistrále k Dobrovodskému hradu... Pokračovanie v našom blogu

15. 11. 2017 - Pecková - Lipový vrch

Pohľad na hrad Branč z Lipového vrchu, cez ktorý som sa vracal z dnešného asi 15 km putovania prevažne po Bielych Karpatoch. Od Jurčovcov (ešte Myjavská pahorkatina) popod Vesný vrch na Peckovú a cez Lipový vrch naspäť.

7. 11. 2017 - Inovec

Keď som už mal cestu do Trenčína, bola by škoda nevyužiť nádherný jesenný deň a vrátiť sa rovno na Myjavu. Od decembra 2015 stojí na Inovci (1042 m n. m.) - najvyššom vrchu Považského Inovca nová rozhľadňa a konečne sú z neho aj výhľady, tak som sa šiel pozrieť aká je realita. No... výhľady síce sú, ale vďaka hmlám v diaľke dnes veľa vidieť nebolo, ale čo je najhoršie, z niektorých strán už teraz bránia výhľadom stromy. Žiaľ pri výstavbe mnohých rozhľadní sa neberie do úvahy jednoduchý fakt - rozhľadňa stojí a stromy rastú.

4. 11. 2017 - Marhát - rotunda sv. Juraja

Po 2 týždňoch som sa opäť vrátil do Považského Inovca. Tentokrát z Hubiny, cez Skalku, Gonove Lazy, sedlo Kostolný vrch a Jelenie jamy, k rozhľadni na Marháte (748 m n. m.). Pokračujem k vzácnej kultúrno-historickej pamiatke rotunde sv. Juraja, Visiacim skalám a popod Krahulčie a Sokolie skaly, k Veľkej a Malej dolnosokolskej jaskyni. Po prudkom zostupe k Výtokom, mi na záver 26 km túry zostá ešte takmer 6 km prevažne asfaltovej turistiky.

Jeseň v zámockom parku III

28. október 2017

Na rozdiel od predchádzajúcich rokov, nám dnes počasie veľmi nepraje. Zo začiatku trochu prší, čo našťastie netrvá dlho a na záver našej prechádzky, tentokrát až k Veľkému rybníku... Pokračovanie v našom blogu

27. 10. 2017 - Myjava v hmle

Ráno cestou na Moravu, v hustej hmle, som sa zastavil na rozhľadni Poľana v Bielych Karpatoch. Naskytol sa mi úžasný pohľad na Myjavu celú ponorenú v hmle, z ktorej vytŕčal len 140 m vysoký komín teplárne.

25. 10. 2017 - Na chvíľu v Hodoníne

Cez Hodonín prechádzam niekoľkokrát za rok a až dnes som sa konečne vybral na malú obchôdzku aspoň do centra mesta.

21. 10. 2017 - Panská Javorina

Minulý týždeň sólovka Veľká Javorina v nádhernom slnečnom počasí, dnes opäť Javorina ale Panská v Považskom Inovci, s Matejom v daždi, hmle a chvíľami aj v oblakoch. Prešli sme takmer 25 km a nastúpali okolo 1200 výškových metrov - bola to paráda s nádhernými výhľadmi.

17. 10. 2017 - NPR Čertoryje - Žalostiná

Tieto nádherné jesenné dni si treba užiť. Dnes 13 km prechádzka po Bielych Karpatoch - Vojšické lúky, NPR Čertoryje a na záver ešte čakanie na západ slnka na Žalostinej.

15. 10. 2017 - Buchlov - Barborka

Príroda hrá všetkými pastelovými farbami a náš návrat do pohoria Chřiby sa s minulým týždňom nedal porovnať. Necelých 12 km dlhá túra z Buchlovíc - Zahrady na hrad Buchlov a cez Břesteckú skálu ku kaplnke sv. Barbory, nám ale v určitých miestach dal poriadne zabrať.

14. 10. 2017 - Veľká Javorina

Po cestách i necestách, sem tam cez hustú mladinu, ale v nádherných pestrých jesenných farbách, taká bola dnes 24 km túra na Veľkú Javorinu. Trasa trochu netradične zo Starej Myjavy cez Narcie, Topoleckú, Lazy až k žltej značke zo Starej Turej.

12. 10. 2017 - Na hubách okolo Kobylieho vŕšku

Sú takmer štyri hodiny popoludní a na veľké chodenie už nie je čas, ale malý okruh okolo Kobylieho vŕšku v Bielych Karpatoch, by som ešte mohol stihnúť. V lese na každom kroku huby, skutočný hubár by doniesol aj plný košík. Ja ich pre istotu len fotografujem a nakoniec obdivujem nádherný západ slnka z rozhľadne Poľana.

7. 10. 2017 - Brdo - Salaš

Optimistická predpoveď na pekné počasie tentokrát nevyšla a takmer celý čas nám s malými prestávkami pršalo. Napriek tomu mala prechádzka zo Salaša ku kamennej rozhľadni Brdo a naspäť k ďalšej rozhľadni Salaš, osobitné čaro. Záver už bol ako z iného dňa, slnko, takmer jasná obloha a začínajúce pestré farby jesene.

5. 10. 2017 - Krasín

Na návštevu Krasína, kam som sa už dávnejšie chystal, som si nevybral ukážkové počasie. Z Hrabovky až po sedlo pod Juríkovcami mierne pršalo, prechod mokrými lúkami tiež za veľa nestál, skaliská na Krasíne boli šmykľavé a na vrchole navyše fičal riadny vetrisko. Nevadí, mám dôvod znovu sa sem vrátiť.

2. 10. 2017 - Holé vrchy - Čachtický hrad

Túrička na Čachtický hrad tak trochu netradične. Z Višňového cez Holé vrchy, chodníkom Rudolfa Drozda popod Hrabutnicu k riečke Jablonka, naspäť Višňovskou dolinou takmer do Višňového a nakoniec výstup k Čachtickému hradu. Na záver asi 11 km túry ešte zostup po zelenej turistickej značke dolu do Višňového.

1. 10. 2017 - Rozhľadňa pod Klenovou

Takmer 15 km prechádzka po Brezovských Karpatoch po turistických značkách, ale aj mimo nich, k novej rozhľadni pod Klenovou.

9. 9. 2017 - Lednice

Počasie v septembri už môže byť všelijaké, a preto je najvyšší čas vybrať sa do Lednice pozrieť si unikátnu výstavu sôch vytvorených z morského piesku. Výstava Písečný svět, ktorá vznikla pod taktovkou výtvarníka Michala Olšiaka, je v tomto roku tematicky zameraná na Afriku. Samozrejme nezostalo len pri výstave, zámocký park v Lednici je nádherný v každom ročnom období.

8. 9. 2017 - PR Machová

Septembrová prírodná rezervácia Machová bola najmä v znamení ružovej farby v podobe tisícok kvitnúcich jesienok obyčajných.

2. 9. 2017 - Cestou na Repeš

Cestou na Repeš (pohorie Žiar) sme si spravili krátku prestávku vo Vyšehradnom, kde stojí unikátna drevená zvonica. Postavili ju v r. 1802 na základe tzv. Ohňového patentu, ktorý vydala 21. augusta 1775 cisárovná Mária Terézia.

22. 8. 2017 - Buchlovice - Velehrad - Modrá - KovoZoo

Už dávnejšie sme chceli navštíviť výstavu fuksií, ktorá sa každoročne koná v letných mesiacoch v zámockom parku Buchlovice. Dnešný krásny letný deň bol ako stvorený na takúto akciu a nakoniec sme k prehliadke výstavy a samotného parku pridali aj návštevu Velehradu, v neďalekej Modrej sme si neodpustili sladkovodnú expozíciu Živá voda, Archeoskanzen Modrá a nevynechali sme ani malú rozhľadničku nad Modrou s peknými výhľadmi. Aby toho nebolo dosť, pri spiatočnej ceste sme sa ešte zastavili na ďalšej rozhľadni Maják v Starom Měste a vydarený poznávací výlet sme uzavreli návštevou KovoZoo - unikátnej expozície zvierat vyrobených z kovošrotu.

18. 8. 2017 - Opäť na Valašsku

Napriek horúcemu letnému počasiu sme dnes z Prlova vystúpili k rozhľadni Vartovna - Valašskej Eifelovke. V Horní Lideči sme si pozreli unikátny Česko-Slovenský pohyblivý Betlehem a záver patril rozhľadni Čubův kopec, ktorá sa žiaľ nezadržateľne stráca v lese. Sľubovaným pekným výhľadom do diaľky už dnes bránia vrcholky okolitých stromov, ktoré o pár rokov rozhľadňu úplne prerastú.

15. 8. 2017 - Lačnovské skály

Prechádzka vo Vizovickej vrchovine z Lidečka cez Čertove skaly, k Prostredným, Dolným a nakoniec aj Horným Lačnovským skalám sa vydarila, len sami dvaja, nádherné počasie, nikde ani nohy, božský kľud. Cestou späť sme ešte vyšli kúsok pod hradisko Krajčice a záver sme sbsolvovali opäť popri Čertových skalách, ktoré už boli ovešané skalolezcami.

12. 8. 2017 - Dožinky v Turej Lúke 2017

Dožinky v Turej Lúke už majú svoju tradíciu. Ukážky tradičných spôsobov zberu obilia a jeho spracovanie, výstava sokoliarsky cvičených dravcov a sov, vystúpenie súboru Kopaničiar, príprava dožinkových vencov a následný dožinkový sprievod do gazdovského dvora s odovzdávaním dožinkových vencov.

8. 8. 2017 - Za sakrálnymi pamiatkami Skalice

Za necelé 3 hodiny sa nedá veľa stihnúť, napriek tomu sa mi dnes podarilo aspoň letmo navštíviť väčšinu sakrálnych pamiatok Skalice.

5. 8. 2017 - Čierna skala

Aby sme sa vyhli pekelnej horúčave, z prázdneho parkoviska v Jahodníku vyrážame s Matejom tesne pred ôsmou. Počasie máme zatiaľ ideálne, je pod mrakom a príjemne teplo. Našim hlavným cieľom je Čierna skala 662 m n. m. v Malých Karpatoch, z ktorej schádzame na druhú stranu hrebeňa. Kúsok kráčame Štefánikovou magistrálou, trasu si neskôr krátime traverzom lesnou cestou popod Veterlín až na modrú značku, po ktorej opäť stúpame až do sedla Záruby 625 m n. m. Po zelenej turistickej značke schádzame zo sedla Záruby do strmého Čertovho žľabu, aby sme sa po 5 a pol hod. a 17,5 km túry vrátili späť, na momentálne úplne plné parkovisko v Jahodníku.

Sandberg - Weitov lom II

2. august 2017

Po roku som sa vrátil. Opäť je streda popoludní a na rozdiel od vlaňajška extrémne horúco. V tieni sa teplota šplhá nad 35° C a na slnku je hotové peklo. Napriek tomu sa... Pokračovanie v našom blogu

30. 7. 2017 - Záruby - Havrania skala

Po mesiaci sme sa opäť vrátili do Malých Karpát. Dnes cez Hlboču a Čertov žľab na najvyšší vrch Malých Karpát Záruby 768 m n. m. a potom po skalnatom hrebeni cez neoznačenú sedemstovku Havranicu 717 m n. m. a Havraniu skalu 554 m n. m. k Smolenickému zámku.

16. 7. 2017 - NPP Búrová

Kýchavica čierna (Veratrum nigrum) na Slovensku nerastie a veľmi vzácna je aj u našich susedov v Česku. Jedna z najbohatších lokalít s výskytom kýchavice čiernej je NPP Búrová - CHKO Biele Karpaty, neďaleko Suchova.

30. 6. 2017 - Smolenický kras - Molpír

Výprava za jednou z najvzácnejších slovenských orchideí jazýčkovcom východným (Himantoglossum caprinum), ktorá rastie na tajomnom mieste pod hradiskom Molpír v Smolenickom krase, Malé Karpaty.

27. 6. 2017 - PR Machová

Mečíky škridlicovité rastú v PR Machová naozaj v hojnom počte, nájsť ale pekne rozkvitnuté bol dnes problém. Takmer všetky už boli odkvitnuté a podobne to bolo s mnohými ďalšími druhmi rastlín.

19. 6. 2017 - NPR Porážky

Skoro som všivce statné v NPR Porážky nestihol ani tento rok. Je to jediné miesto kde rastú v rámci celého bývalého Československa.

Jarmek pot myjafskú vežu 2017

17. jún 2017

Krátka fotoreportáž z jarmeku pot myjafskú vežu, organizovaného v rámci 58. ročníka Medzinárodného folklórneho festivalu... Pokračovanie v našom blogu

15. 6. 2017 - NPR Abrod

Namiesto brodenia sa v mokradi mi NPR Abrod pripravili nádhernú prehliadku orchideí, ktoré rástli takmer na každom kroku. Nezostalo len pri orchideách, kvitli aj mečíky močiarne a mnoho ďalších zaujímavých rastlín. Len keby neboli tie protivné komáre...

14. 6. 2017 - PP Vojenské cvičiště Bzenec - NPP Váté písky

Na druhý pokus som sa nakoniec na Moravskú Saharu dostal, hoci väčšinu času som strávil v PP Vojenské cvičiště Bzenec. Pekne teplo a všade samý piesok a mimoriadne zaujímavá pieskomilná flóra. Nakoniec sa mi podarilo nájsť aj divozel tmavočervený, ktorý mal svoje obdobie kvitnutia dávno za sebou.

12. 6. 2017 - PR Drahy

Dnešným mojim cieľom bola Moravská Sahara, ale výstavba cesty v Strážnici mi zhatila plány a tak som nakoniec neplánovane skončil v PR Drahy. Bolo tu nádherne, bielokarpatské lúky naozaj nikdy nesklamú.

Okolo Slovenska

10. jún 2017

Tretia etapa 61. ročníka cyklistických pretekov Okolo Slovenska z Nitry do Trnavy zavítala dvakrát aj na Myjavu... Pokračovanie v našom blogu

9. 6. 2017 - PP Špidláky

Medzi Čejčom a Čejkovicami sa to Špidlákmi len tak hemží a možno aj miestni obyvatelia majú z toho kolotoč. Na mape možno ešte neďaleko Čejče nájsť už neexistujúcu prírodnú rezerváciu Špidláky. Názov Špidlák má aj kopec s nadmorskou výškou 214 m a pri Čejkovíciach sa nachádzajú Špidlák I, Špidlák II a Prostřední Špidlák, tvoriace spolu prírodnú pamiatku Špidláky. Aby z toho bol dokonalý zmätok PP Špidláky je na turistickej značke označená ako Čejkovické Špidláky. Práve tieto lokality 3 strmých svahov - PP Špidláky, so zaujímavou stepnou flórou, boli cieľom mojej dnešnej floristickej vychádzky.

7. 6. 2017 - PP Hovoranské louky

Krásne počasie ma zlákalo na návštevu prírodnej pamiatky Hovoranské louky - rozsiahly komplex stepných lúk na južnej Morave s výskytom mnohých vzácnych druhov rastlín. Do mojej digitálnej zbierky zas pribudlo niekoľko nových druhov, ako najvzácnejší spomeniem hadinec červený - Echium russicum.

5. 6. 2017 - Za hmyzovníkmi do Bielych Karpát

Výprava za hmyzovníkmi do NPR Zahrady pod Hájem bola úspešná len čiastočne. Podarilo sa mi nájsť len niekoľko jedincov hmyzovníka Holubyho (Ophrys holubyana).

3. 6. 2017 - Myjavská päťdesiatka

Necelých 25 km pochodu Štefánikovým krajom z Myjavy na Bradlo a späť na Myjavu.

1. 6. 2017 - PR Dolnoněmčanské louky - NPR Porážky

Jedna z mokradí v Bielych Karpatoch pri PR Dolnoněmčanské louky sa môže pochváliť neuveriteľným množstvom vstavačovcov strmolistých (Dactylorhiza incarnata).

31. 5. 2017 - Poľana - PR Machová

PR Machová je výnimočná rezervácia a prekvapí ma pri každej ďalšej návšteve. Dnes to boli nádherne rozkvitnuté kosatce dvojfarebné (Iris variegata).

29. 5. 2017 - Tematínske vrchy

Výprava za modruškou pošvatou nebola úspešná, veď ani nemohla inak skončiť, keď som nemal ani najmenšiu indíciu kde ju hľadať a Tematínske vrchy v Považskom Inovci sú predsa dosť rozsiahle. Nakoniec som opäť skončil na hrade Tematín, kde na hrane vyhliadky práve dokvital hadomor purpurový (Scorzonera purpurea) a v lese som si konečne skompletizoval zbierku prilboviek, nálezom prilbovky červenej (Cephalanthera rubra).

24. 5. 2017 - PR Machová

Nádherné pohľady na Myjavskú pahorkatinu pri návrate z PR Machová, kde to už začína hýriť orchideami. Okrem vstavačovcov májových, kvitnúcich na mokradi penovcového prameniska, bol pre mňa najvýznamnejší nález bielej formy vstavača mužského.

22. 5. 2017 - Omšenská baba

Aj na Slovensku máme Matternhorn a nie jeden, ale dokonca dva. Ten vyšší, Slovenský Matternhorn (Ostrý Roháč), nájdeme v Západných Tatrách. My sme dnes dali prednosť nižšiemu - Považskému Matternhornu, ako zvyknú nazývať Omšenskú babu (668 m n. m.) v Strážovských vrchoch.

18. 5. 2017 - Súľovské skaly

Súľovské skaly svojou vzdialenosťou už ležia mierne za hranicou nášho akčného rádiusu pre jednodennú turistiku, napriek tomu sme si túto lokalitu vybrali pre dnešný výlet. Oplatilo sa, počasie na jednotku a prechádzka v nádhernom skalnom meste s úžasnými výhľadmi sa len tak ľahko nezabudne.

17. 5. 2017 - Za vôňou cesnaku

Dnes som dokončil to, čo som nestihol pred 10 dňami, keď ma z NPR Zahrady pod Hájem vyhnala búrka. Na lúkach dominovali rozkvitnuté vstavače vojenské a mužské a lesom sa niesla intenzívna vôňa všade kvitnúceho cesnaku medvedieho.

16. 5. 2017 - Po chránených územiach Bielych Karpát

Popoludňajšia botanická prechádzka po chránených územiach Bielych Karpát. Necelých 13 km z PR Drahy cez PP Uvezené, PP Za lesem a PR Dolnoněmčanské louky naspäť do PR Drahy. Na tretí pokus sa horce Kochove v PP Za lesem konečne predviedli v plnej kráse.

14. 5. 2017 - Neotinea trojzubá v Myjavskej pahorkatine

Aj Myjavská pahorkatina je miestami bohatá na výskyt orchideí. Okrem bežnejších druhov som pred pár dňami našiel v PP Mníchova úboč aj vzácnejšiu neotineu trojzubú (Neotinea tridentata). Vtedy len začínala kvitnúť, dnes už bola v plnej kráse. V neďalekej PP Kyseľová som po úpornom hľadaní našiel ďalšie 2 nekvitnúce rastlinky.

11. 5. 2017 - NPR Strabišov-Oulehla

Naša botanická výprava smerovala dnes do známej rezervácie v Litenčickej pahorkatine - NPR Strabišov-Oulehla. Hlavný cieľ bol črievičník papučkový (Cypripedium calceolus), ktorý tu práve začína kvitnúť. Na záver cesty sme ešte spravili malú odbočku k dvom pekným rozhľadniam Floriánka a Doubí.

Po mrazivej noci...

10. máj 2017

Predpoveď meteorológov sa splnila, v noci mrzlo a tu na Mníchovej úboči si to najviac odniesli vstavače purpurové. Takto dopadlo niekoľko desiatok nádherných rastlín... Pokračovanie v našom blogu

Horec Kochov v Bielych Karpatoch

9. máj 2017

Prvá naša zastávka bola v PP Za lesem - jedinej lokalite v Bielych Karpatoch, kde pôvodne rástol horec Kochov... Pokračovanie v našom blogu

8. 5. 2017 - Travičná - PP Žerotín

Nádherná prechádzka po Žalostinskej vrchovine - Biele Karpaty, za kvitnúcimi oskorušami. Z Tvarožnej Lhoty cez Travičnú, Radějov, Holý vrch a PP Žerotín, odtiaľ naspäť do Radějova a Tvarožnej Lhoty.

7. 5. 2017 - NPR Zahrady pod Hájem

Prvú búrku, ktorá sa prehnala ponad Žalostinskú vrchovinu a tu na nádherne zakvitnutých lúkach v NPR Zahrady pod Hájem len slabo pršalo, som ignoroval. Pri druhej, valiacej sa priamo sem, som to vzdal.

6. 5. 2017 - Opäť na hrad Tematín

Tentokrát sme sa vybrali na hrad Tematín z Lúky za krásneho počasia. Neskôr síce v miernom daždi a to sme ešte netušili, že hore na hrade bol celkom slušný zlievak. Naspäť sme šli po starodávnej hradnej ceste s nádhernými výhľadmi na Považie a Tematínske vrchy. Do Lúky sme už šli na okraji búrky, ktorá nám burácala takmer za chrbtom.

1. 5. 2017 - Haluzice - Zabudišová

Po roku sme sa opäť vrátili do Haluzíc. Dnes sme sa vybrali opačným smerom, nádherným krajom bielokarpatských kopaníc do Zabudišovej, k Zicháčkovej oskoruši.

30. 4. 2017 - Vápenky - PP Za lesem

Posledný aprílový deň sme sa vydali na potulky po niektorých chránených územiach Bielych Karpát. Na rozdiel od väčšiny turistov, ktorých kroky smerovali z Vápeniek na Veľkú Javorinu, my sme sa vydali opačným smerom, cez PP Bahulské jamy do PP Za lesem a odiaľ krížom cez PR Dolnoněmčanské lúky a NPR Porážky naspäť do Vápeniek.

24. 4. 2017 - V PR Machová

Bol som zvedavý aký je stav jarnej kveteny v prírodnej rezervácii Machová, tak som sa tam dnes pri návrate z Velkej nad Veličkou zastavil na asi dvojhodinovú prechádzku. Aj keď sa mi nič mimoriadne nepodarilo nájsť, Machová je zárukou na krásnu prírodu a ešte krajšie chvíle prežité v nej .

15. 4. 2017 - Veľký Lopeník

Takmer pred 3 rokmi sme absolvovali s Vierkou dosť namáhavý výstup na Veľký Lopeník z Květnej. Dnes v rovnakej zostave ako včera sme si naopak vybrali ľahkú variantu z Lopeníka. Počasie nebolo ideálne, stále bolo pod mrakom, vyhľady minimálne a dokonca z oblohy spadlo aj zopár kvapiek. Biele Karpaty sú ale zárukou dobrej a nenáročnej turistiky a ako obvykle nesklamali ani dnes.

Opäť na Kobyle

14. apríl 2017

Po necelých 2 mesiacoch sme si zas zopakovali prechádzku po Žalostinskej vrchovine a vybrali sme sa opäť na Kobylu. Dnes vo štvorici spolu s Lisou, sme spoločne... Pokračovanie v našom blogu

12. 4. 2017 - NPR Zahrady pod Hájem

Tento rok sme našu obľúbenú lokalitu zanedbávali. Až dnes sme sa konečne vybrali do NPR Zahrady pod Hájem a hneď sa nám podarilo nájsť aj novú, mimoriadne početnú populáciu vstavača bledého (Orchis pallens).

10. 4. 2017 - NPP Na Adamcích

Krásne počasie, ešte krajšia krajina a opäť tisíce hlaváčikov jarných, ale aj kosatce nízke, modrice nebadané a ďalšie jarné kvety. Taká bola dnes naša krátka návšteva národnej prírodnej pamiatky Na Adamcích, pri Nenkoviciach v Kyjovskej pahorkatine.

5. 4. 2017 - Poľana - PR Machová

Chvíľami to dnes v Bielych Karpatoch vyzeralo na pekný dážď, nakoniec som k autu a aj domov prišiel suchý. Tak skromne napršalo až večer a v noci.

1. 4. 2017 - PR Horky

V Prírodnej rezervácii Horky neďaleko Milotíc práve kvitnú tisíce hlaváčikov jarných, tak sme sa na ne šli pozrieť. Nevynechali sme ani neďaleké bájne Náklo a na záver sme ešte krátko nakukli do zámockého parku v Miloticiach.

28. 3. 2017 - Z Krajného do Višňového

Za jarnou kvetenou do Čachtických Malých Karpát. 15 km putovanie z Krajného do Višňového cez Ošmek, Veľký, Malý Plešivec a Čachtický hrad.

23. 3. 2017 - Mikulčický luh

Výprava za scilou dvojlistou Spetovou veľkomoravskou (Scilla bifolia subsp. spetana var. magnomoravica), ktorá sa vyskytuje len na Južnej Morave v Mikulčickom luhu, neďaleko Slovanského hradiska pri Mikulčiciach.

21. 3. 2017 - Prvé kvety nad Myjavou

Aj na Zemanských vŕškoch sa už príroda pomaly prebúdza. Prvé kvitnú chochlačky plné (Corydalis solida).

Bledule v Rakoveckom údolí

17. marec 2017

Včera večer padlo definitívne rozhodnutie a dnes ráno sme vyrazili krížom cez Biele Karpaty, Chřiby a Litenčickú pahorkatinu do Drahanskej vrchoviny. Po necelých... Pokračovanie v našom blogu

16. 3. 2017 - Rozhľadňa Lhotka

Túto zaujímavú rozhľadňu v Hradčoviciach sme si dnes vybrali len na spestrenie programu, pretože našim hlavným cieľom bol Vlčnovský háj. V prírodnej rezervácii venovanej najmä vzácnej flóre, ale zatiaľ absolútne nič nekvitlo. Jedinou kvitnúcou rastlinou bol blyskáč cibuľkatý, ktorý sme našli v krovinách pri ceste smerom k rezervácii.

14. 3. 2017 - Na Zemanských vŕškoch

Naposledy sme cez Zemanské vŕšky prechádzali v snehu koncom januára. Teraz sa pomaly blíži jar, ale zatiaľ sme nenašli aní náznak nejakej kvitnúcej rastlinky.

13. 3. 2017 - Opäť v Kyseľovej a na Mníchovej úboči

Po pol roku som sa opäť vybral na moje obľúbené lokality v Myjavskej pahorkatine - do Kyseľovej a na Mníchovu úboč. Na južných svahoch už začínajú kvitnúť prvé chochlačky, nátržníky, veroniky a drobné bielokveté jarmilky.

5. 3. 2017 - Na Ostrom vrchu

Takmer zo všetkých potuliek po Myjavskej pahorkatine, či blízkych Bielych Karpatoch sú výhľady na Ostrý vrch (602 m n. m.), s veternou elektrárňou na vrchole. V dnešnom dosť pochmúrnom počasí som sa konečne vybral priamo na jeho vrchol.

27. 2. 2017 - Na Kobylu

Dnes opäť v Bielych Karpatoch, tentokrát 10 km prechádzka od Kuželovského veterného mlynu na Kobylu (582 m n. m.), najvyššieho bodu Žalostinskej vrchoviny na moravskej strane.

25. 2. 2017 - K hradu Tematín

Sólo túra (naplánovaná pôvodne vo dvojici) v Považskom Inovci z Hrádku Dolina k hradu Tematín a cez Bezovec, Skaliny a Sedlo pod Skalinami naspäť k autu. Miestami v blate, inde zas v snehu, alebo ľade v peknom slnečnom počasí. Posledný niekoľkokilometrový úsek po asfaltke bol úmorný a po 19 km som mal toho dnes akurát tak dosť.

Za cencúľmi do Pulčína

13. február 2017

Je zima ako sa patrí a cencúle (na vysvetlenie pre bratov Čechov rampouchy, aby textu rozumeli) sú všade. Tak prečo sa trepať 100 km niekde do Pulčína, do Valašska... Pokračovanie v našom blogu

5. 2. 2017 - Výstup na Bradlo

Doobeda ešte zamračené a hmla, poobede už slnečno, modrá obloha a pekné oblaky. Sneh sa síce topil, miestami bola voda, dokonca aj blato, ale všetko sa to dalo obísť a nakoniec som strávil 3 hodiny v peknom prostredí Myjavskej pahorkatiny pri výstupe z Priepastného k mohyle Milana Rastislava Štefánika na Bradle.

29. 1. 2017 - Poľana - PR Machová

Dnešné popoludnie v Bielych Karpatoch v PR Machová. Na stromoch nádherná inovať, snehu tak akurát aby sa dalo bez problémov v ňom kráčať, slnko, modrá obloha a ticho. Pri návrate k autu po západe slnka na Poľanu už poriadne mrzlo -10 °C.

27. 1. 2017 - Na Myjavu cez hrad Branč

Zasnežený hrad Branč, ktorý bol dnes našim hlavným cieľom pri takmer 14 km dlhej túre po zasneženej Myjavskej pahorkatine. Naše putovanie sme začali v Hornej Doline, kam sme sa doviezli autobusom. Odtiaľ sme pokračovali cez hrad Branč, Škarítkov, do Turej Lúky a potom okolo poldra cez polia a pasienky domov.

26. 1. 2017 - K Sládečkovcom

Dnešnú zimnú prechádzku sme nasmerovali opačným smerom ako včera. K Sládečkovcom, už klasicky cez Zemanské vŕšky a okolo Zemanovcov. Cestou späť nám obloha opäť predviedla svoje umenie a zafarbila oblaky do oranžovo-ružových odtieňov. Domov sme dorazili už po tme, spokojní a mierne unavení, po viac než 8 km, miestami namáhavého šliapania v hlbokom snehu.

25. 1. 2017 - Okolo zamrznutého poldra

Pochmúrne počasie so sivou oblohou a bez výhľadov nás vylákalo len na krátku poobedňajšiu zdravotnú prechádzku. Bol to asi 6,5 km okruh k Turej Lúke, okolo poldra a späť domov krížom cez zasnežené polia, miestami s takmer po kolená naviatym snehom.

23. 1. 2017 - Rozhľadňa Na Podluží

Dnešná krátka zastávka pri rozhľadni Na Podluží v nevľúdnom a sychravom počasí. Na vyhliadkovej plošine vo výške 29 m nám vietor a mráz pripravili kruté podmienky s hmlistými výhľadmi do neďaleka.

21. 1. 2017 - Po Myjavských kopaniciach

Z dnešnej zimnej prechádzky, v snehu a mraze po Myjavských kopaniciach.

2. 1. 2017 - Po Myjavských kopaniciach

Z prvej tohtoročnej prechádzky po Myjavských kopaniciach sme sa vracali z Turej Lúky na Myjavu po tme, nezáživným šľapákom popri asfaltovej ceste. Na fotografii slávnostne osvietený hotel Štefánik.