Kallima News

31 dec
2018

Rok 2018

... fotografický zápisník z našich výletov

Cez zimné Dolné diery

19. december 2018

Z Bieleho Potoka po Ostrvné je pekne vyšliapaná cestička, sem tam ľad, aj v cvičkách by sa dalo ísť keby nebola zima. V úzkej rokline sú už prvé pekné ľadopády, miestami zo skaly ...Pokračovanie v našom blogu

14. 12. 2018 - Straník

Z Budatína na Straník a potom dolu k autobusu do Zástrania je veľmi príjemná, necelých 10 km dlhá prechádzka. Tentokrát nás na Straníku čakal aj pekný západ slnka.

29. 11. 2018 - Cez Lesopark nad Rosinu

Posledná tohtoročná jesenná prechádzka s peknými výhľadmi na Malú Fatru a Súľovské vrchy. 12 km cez Bôrik a Lesopark takmer až k rozostavenej diaľnici pri Višňovom a späť.

23. 11. 2018 - Babice cez rozhľadničku Dubová

Babky alebo novšie Babice ležia nad Zbyňovom a držia stráž nad každým, kto sa rozhodol ísť z tejto strany k Stratenému budzogáňu, alebo na Žibrid. Nie každý ale vie, že sú ľahko prístupné, hoci k nim nevedie žiaden značkovaný chodník, že sa tu týči majestátna Zbyňovská skalná ihla a navyše je z nich nádherný výhľad do Rajeckej doliny a na Malú Fatru. My sme si zvolili cestu k Babiciam z opačnej strany z Rajca, cez novopostavenú rozhľadničku na vrchu Dubová (728 m n. m.).

15. 11. 2018 - Po Skalkách cez Bielu skalu

Z Poluvsia cez Dolnú horu a Bielu skalu na najvyšší vrch Skaliek a potom už tradične po najkrajších vyhliadkach do Rajeckých Teplíc.

13. 11. 2018 - Hričovský hrad

Zopakovať si peknú túru nikdy nezaškodí a augustový výlet na Hričovský hrad v Súľovských vrchoch patril medzi tie, ktorý sa nám páčil. Teraz je už pokročilá jeseň a pôvodnú trasu ešte dopĺňame o návštevu Hričovskej skalnej ihly a jednu z vyhliadok takmer pod Bradou. Do Lietavskej Závadky k autobusu, kde končíme takmer 12 km dlhú túru, ideme príjemnejšou trasou s vyhliadkami popod Roháč a cez kalváriu.

11. 11. 2018 - ZOO Zlín

Nedeľná návšteva zoologickej záhrady Zlín.

8. 11. 2018 - Bojnice

Návštev Bojníc a zoologickej záhrady.

5. 11. 2018 - Čipčie

Čipčie (920 m n. m.) leží v Lúčanskej Malej Fatre nad dedinkou Turie a nepatrí medzi zvlášť frekventované vrcholy, čo sa potvrdilo aj dnes. Počas celej 10 km túry sme v lese nestretli ani nohu. Keďže je to už oblasť, ktorú máme zaradenú do tzv. Medveďova, konečne si zazvonil aj náš zvonček. Neviem či to pomohlo, pretože medveďa sme nevideli. Či nevidel aj on nás, to nevieme. Bola to nádherná a nenáročná jesenná túra, odporúčame každému.

1. 11. 2018 - Po hrebeni Kečky

Prejsť po hrebeni Kečky v Súľovských vrchoch sme mali v pláne už dávnejšie. Až dnes sa nám to podarilo. Niečo cez 12 km dlhú túru zo Zbyňova, cez sedlo Patúch a Kečku (822 m n. m.) končíme v našej obvyklej východzej aj cieľovej stanici pre Súľovské vrchy - Lietavskej Závadke.

31. 10. 2018 - Na Straníku

Včerajší nádherný súmrak vo Fačkovskom sedle, pri návrate z Topoľčianok, nás vyprovokoval, aby sme šli ten dnešný sledovať na Straník. Poobede vyrážame z Budatína cez rozhľadňu Dubeň a nakoniec niečo po štvrtej sme na Straníku a čakáme či to bude podobná hra farieb ako včera. Nebola a ani nemohla, každý západ slnka je predsa iný.

30. 10. 2018 - V zámockom parku Topoľčianky

Po roku sme zas v Topoľčiankach a opäť si nemôžeme odpustiť prechádzku po jeseňou vymaľovanom zámockom parku.

29. 10. 2018 - Súľovský hrad

Z autobusu vystupujem v Lietavskej Závadke a vydávam sa na takmer 14 km dlhú túru v Súľovských skalách. Po rýchlom výstupe po kalvárii schádzam po modrej turistickej značke do Súľova a odtiaľ cez Súľovský hrad, popod Bradu a takmer všetky vyhliadky, ktoré mám po ceste, sa vraciam späť k autobusu.

18. 10. 2018 - V Súľovských skalách

Babie leto, ktoré malo trvať až do nedele, sa akosi pokazilo. Od juhu sa stále valia mračná a nikdy neviem kedy z nich zaprší. Nie že by mi to osobne vadilo, ale fotoaparát mám rád v suchu, aj keď by mal byť vlhku odolný. Na popoludnie to vyzerá sľubne a tak hneď poobede vyrážam na rýchlu prechádzku po najkrajších zákutiach Súľovských skál, z Lietavskej Závadky až takmer pod Bradu. Nakoniec moja meteorologická predpoveď zlyhala a z Roháčskeho sedla k autobusu už schádzam v miernej dažďovej prehánke. Nevadí, aj tak to bola paráda.

15. 10. 2018 - Jánošíkove diery - Tesná rizňa

Využívame krásny jesenný deň a s Vierkou vyrážame z Bieleho Potoka cez Nové diery, Horné diery a Tesnú rizňu až do sedla pod Tanečnicou (1186 m n. m.), odkiaľ sú nádherné výhľady na Malý Rozsutec. Pri návrate obchádzame Tesnú rizňu a cez sedlo Vrchpodžiar a Dolné diery asi po 11 km sa vraciame do Bieleho Potoka.

14. 10. 2018 - Tiesňavy - Obšívanka

Výstup po schodoch cez Tiesňavy a Malé nocľahy (1000 m n. m.) a nakoniec strmý zostup, opäť po schodoch, do doliny Obšívanka.

13. 10. 2018 - Skalky cez Tlstú horu

Ubehli takmer 3 mesiace, čo som bol naposledy v Skalkách nad Rajeckými Teplicami. Tentokrát začínam v Poluvsí odkiaľ pokračujem až na Tlstú horu a vraciam sa cez obľúbené vyhliadky, už takmer po tme, opäť do Poluvsia.

12. 10. 2018 - Kuneradský zámok

Vystupujem z vlaku (presnejšie z autobusu, pretože na železnici bola výluka) v dedinke Kľače a krížom cez lúky s nádhernými výhľadmi na okolité hory, idem do Malej Fatry. Mojim cieľom sú ruiny národnej kultúrnej pamiatky Kuneradský zámok, o ktorú ukrytú v horách, evidentne nemá nikto záujem.

11. 10. 2018 - Nad Žilinou

Pohľad na Žilinu pri návrate z podvečernej prechádzky z Bytčice. Tentokrát čiastočne popri rozostavanej diaľnici a s mimoriadnym úlovkom mladučkých bediel.

8. 10. 2018 - Nad Rosinou

Podvečerná 9 kilometrová prechádzka nad Rosinu v lúčoch zapadajúceho slnka bola presne to, čo som potreboval, po takmer trojtýždňovej turistickej prestávke. Príroda sa už medzitým stačila sfarbiť do nádherných pastelových farieb.

20. 9. 2018 - K vodopádu Skok

Využívame jeden z posledných pekných septembrových dní na prechádzku Mlynickou dolinou, zo Štrbského Plesa k vodopádu Skok a ešte kúsok k Plesu nad Skokom (1801 m n. m.) a späť.

18. 9. 2018 - Slnečné skaly

Vyše 11 km túra z Poluvsia po Skalkách v Súľovských vrchoch do Rajeckých Teplíc. Hlavným cieľom boli Slnečné skaly vypínajúce sa medzi Poluvsím a Porúbkou. Naplno si ich vychutnať znamená odbočiť z náučného chodníka a strmo sa šplhať k vysokým skalným vežiam po úzkych chodníčkoch plných skál a pokrútených koreňov. Až tam sa dajú objavovať skryté nádhery v majestátnom skalnom meste.

17. 9. 2018 - Hrad Lietava

Keď som bol v júli na Lietavskom hrade, nakukol som naň len v rýchlosti, pretože vidina posledného zmeškaného vlaku z Poluvsia sa mi nepáčila. Dnes sme mali dostatok času, aby sme si vychutnali všetky krásy tejto majestátnej stavby. Výlet z Lietavskej Lúčky, cez hrad Lietava do Podhoria sa nám vydaril.

16. 9. 2018 - Kojšová

V tomto roku už tretíkrát stúpam po strmom svahu k rozhľadni Špicák nad Strečnom. Mojím cieľom je nevysoký bralnatý kopček Kojšová nad Stráňavami, ktorá okrem niekoľkých vyhliadkových brál ukrýva aj malý kamenný hríb. Po miestami strmom zostupe pokračujem cez Stráňavy do Trnového po cintorín, kde stojí unikátny drevený kostolík sv. Juraja.

13. 9. 2018 - Vlkolínec

Máme za sebou ďalšiu vydarenú túru vo Veľkej Fatre. Zo zastávky Ružomberok, Biely Potok - pri moste, strmým stúpaním popod Sidorovo (1099 m n. m.) do Vlkolínca a naspäť cez ružomberskú kalváriu na vlakovú stanicu.

10. 9. 2018 - Hlbocký ...

Pôvodne mal byť v nadpise vodopád, ale ani pri najväčšej predstavivosti sa o tom malom cícerku vody, ktorý cvrčal hore zo skaly, nedá napísať ako o vodopáde. Všetko nám vynahradili vyhliadky pod Roháčom na celý komplex Súľovských vrchov. Túra ani nie 10 km z Hlbokého nad Váhom do Podhoria bola krásna.

8. 9. 2018 - Pod Repešom

Je tu september a s ním spojené aj rodinné stretnutie v starom pastierskom zrube na čarovnej lúke v pohorí Žiar nad Brieštím, na Repeši. Ako obvykle počasie výborné, tentokrát spojené aj s bohatou nádielkou húb.

7. 9. 2018 - Veľký Kriváň - Poludňový Grúň - Snilovské sedlo

Aj my sme sa už zaradili medzi lanovkárov, pretože strmý výstup a najmä zostup zo Snilovského sedla nám dnes zabezpečila lanovka. Polhrebeňovku po východnom a severnom hrebeni Malej Fatry zo Snilovského sedla (1490 m n. m.) na Veľký Kriváň (1709 m n. m.), Chleb (1647 m n. m.), Hromové (1636 m n.) m., Južný (1572 m n. m.) a Severný vrchol Stien (1535 m n. m.) až po Poludňový grúň (1460 m n. m.) a späť, za nádherného počasia, sme si plne užili.

29. 8. 2018 - Poludňový grúň - Pekelník

Tentokrát to nebola poldenná prechádzka po kopčekoch, ale celodenná túra v trojici, po časti hrebeňa Malej Fatry. Z Vrátnej výživným stupákom na Poludňový grúň, potom hore a zas dolu cez Steny, Hromové, Chleb, Veľký Kriváň a Pekelník. Nakoniec "pekelný" zostup strmou kamenistou, miestami ťažko priechodnou, roklinou popod Kraviarske naspäť do Vrátnej - Starej doliny.

28. 8. 2018 - Žibrid po druhé

Súľovské vrchy sú nádherný kus Slovenska. Keď sa k tomu pridá výborné počasie, dychberúce skalné útvary ako je Stratený budzogáň, lesy takmer bez človiečika a ešte niečo navrch, je z toho krásny výlet.

22. 8. 2018 - K Šútovskému vodopádu

Šútovský vodopád je napájaný z Mojžišových prameňov, ktoré vyvierajú v nadmorskej výške 1140 m na juhozápadnom svahu vrchu Hromové. Voda vo vodopáde (najvyššom v Malej Fatre) padá z výšky 38 m a ďalej tečie v čarovnom Šútovskom potoku s mnohými balvanmi, zátočinami a kaskádami.

20. 8. 2018 - Šíp

Šíp (1170 m n. m.) nad Stankovanmi som po minulé dva razy, keď som hľadal vzácne rastliny na mokradiach po oboch stranách Váhu, obdivoval len z diaľky. Konečne som si ho v potu tváre vychutnal v plnej kráse, ktorú trošku hatila len vidina možnej blížiacej sa búrky, ktorá práve keď som bol na vrchole, šantila v Žiline.

19. 8. 2018 - K rozhľadni Tábor

V okolí Žiliny vyrástlo v poslednom období niekoľko rozhľadní. Jednou z nich je rozhľadňa Tábor postavená na rovnomennom vrchu v nadmorskej výške 697 m. nad Kysuckým Novým Mestom, kam sme sa vybrali na nedeľnú prechádzku. Výhľady z nej sú síce pekné, žiaľ čiastočne obmedzené okolitými stromami a podstatne viac sa dá vidieť z niektorých miest pri samotnom výstupe.

16. 8. 2018 - Drôtená ZOO

Dnes sme mali možnosť navštíviť unikátnu výstavu, ktorú usporiadali umeleckí drotári v Justiho sieni Primaciálneho paláca v Bratislave. Výstava Drôtená ZOO - tradícia a súčasnosť v drotárskej tvorbe je otvorená do 30. augusta 2018.

13. 8. 2018 - Hričovský hrad - Roháč

Pre dnešnú, asi 10 km dlhú túru, sme si opäť vybrali Súľovské vrchy. Trasa viedla z Hričovského Podhradia na Hričovský hrad, potom na jednu z vyhliadok pod Roháčom a nakoniec cez Roháč do Lietavskej Závadky.

12. 8. 2018 - Opäť na Špicáku

Z dnešnej poobedňajšej prechádzky na rozhľadňu Špicák a vrch Zvonica k pamätníku francúzskym partizánom.

7. 8. 2018 - Skanzen vo Vychylovke

Z dnešnej návštevy múzea kysuckej dediny skanzenu vo Vychylovke.

6. 8. 2018 - Drotárov rok na Budatínskom hrade

Po včerajšom lejaku sa do Váhu pri Budatínskom hrade valí kalná Kysuca a hoci sa teplota opäť šplhá k tridsiatke, v parku nad sútokom oboch riek je príjemný chládok. Je to ideálne miesto na poobedňajší relax a zároveň návštevu putovnej výstavy českých drotárskych majstrov - Drotárov rok, usporiadanej pri príležitosti 100. výročia založenia Československej republiky.

30. 7. 2018 - PR Močiar

Ďalšia botanická výprava za vzácnymi slanomilnými rastlinami do prírodnej rezervácie Močiar.

PR Rojkovské rašelinisko

28. júl 2018

Malá botanická výprava k Stankovanom, kde na ľavom brehu Váhu, na severnom úpätí Kopy (1187 m n. m.), ešte pred sútokom s Oravou leží neveľké rašelinisko, staré viac než...Pokračovanie v našom blogu

25. 7. 2018 - Hrad Lietava - Skalky

Pokračujem v poznávaní Súľovských vrchov. Dnes 12 km z Lietavskej Lúčky na Lietavský hrad a potom cez Skalky a najkrajšiu vyhliadku medzi Poluvsím a Rajeckými Teplicami zostupujem z hrebeňa a končím na vlakovej stanici v Poluvsí.

24. 7. 2018 - Žibrid - Stratený budzogáň

Túra zo Zbyňova na 2. najvyšší vrch Súľovských vrchov - Žibrid (867 m n. m.), potom k Stratenému budzogáňu a po náučnom chodníku na vláčik do Rajeckých Teplíc.

23. 7. 2018 - Opäť v Skalkách

Skalky nad Rajeckými Teplicami sú ideálne na popoludňajšiu prechádzku v nádhernej prírode. Dnes 7 km dlhá prechádzka cez najvyšší vrch Skaliek - Skalky (778,3 m n. m.) a potom postupne jedna vyhliadka za druhou s fantastickými výhľadmi do Rajeckej kotliny a na Lúčanskú Malú Fatru.

21. 7. 2018 - Špicák - Polom

Dnes vyrážam do Malej Fatry sám a opäť začínam v Nezbudskej Lúčke, odkiaľ moje kroky vedú na druhú stranu Váhu do Strečna a hore strmým stúpaním k novej rozhľadni Špicák (620 m n. m.). Ďalším výdatným stupákom na Polom (1010 m n. m.) a popod Hoblík schádzam do Trnového.

16. 7. 2018 - Starhrad

Krátka ochutnávka Malej Fatry - výstup z Nezbudskej Lúčky k Starhradu.

9. 7. 2018 - Nad Rajeckými Teplicami

Tentokrát začínam v Poluvsí a končím v Rajeckých Tepliciach, trasa je ale úplne iná ako pred 3 mesiacmi, mojim cieľom sú skalné vyhliadky nad Rajeckými Teplicami.

8. 7. 2018 - Pri Lesoparku

Pri Lesoparku Žilina

Straník - Dubeň

4. júl 2018

Na vrchol Straníka vedie žltá turistická značka a po 1,5 km s prevýšením niečo cez 200 m, sme na vrchole. Na vrchol vedie aj cyklotrasa, k úpätiu kopca sa dá dopraviť osobným autom a tesne... Pokračovanie v našom blogu

1. 5. 2018 - PP Mníchova úboč

Takmer po roku som opäť na Mníchovej úboči a je dosť možné, že je to aj naposledy. Tentokrát s mimoriadnym bonusom, v podobe nekončiacej naháňačky za rýchlym pavúčikom stepníkom červeným.

PR Šujské rašelinisko

29. apríl 2018

Tentokrát odchádzame zo Žiliny cez Rajec, aby sme si spravili krátku zastávku v prírodnej rezervácii Šujské rašelinisko. Mohla by už kvitnúť vachta trojlistá, prípadne iné... Pokračovanie v našom blogu

17. 4. 2018 - NPR Zahrady pod Hájem

Už tradičný jarný okruh v NPR Zahrady pod Hájem za cesnakom medvedím a prvými jarnými orchideami.

12. 4. 2018 - Skalky - Súľovské vrchy

Pár hodín v Skalkách nad Rajeckými Teplicami a potom cez Bielu skalu do Poluvsia.

Za prvými jarnými kvetmi

28. marec 2018

Napriek nevľúdnemu počasiu, vyrážam poobede na krátku botanickú exkurziu na moje obľúbené miesta v Bielych Karpatoch. V prírodnej pamiatke Nad Vápenkou zostávam... Pokračovanie v našom blogu

23. 3. 2018 - Pod Surovínom

Zas len také malé vybehnutie nad Myjavu k Surovínu.

12. 3. 2018 - Žitné jamy - Zemanské vŕšky

Na dnes predpovedali meteorológovia dážď a ich predpoveď sa splnila už na poludnie, kedy začalo pršať. Dovtedy som ešte stihol vybehnúť si k Žitným jamám a na Zemanské vŕšky.

10. 3. 2018 - Na Zemanských vŕškoch

Zo snehu spred týždňa zostali len nepatrné zvyšky, mrazy konečne ustúpili a už teraz sa teším na výpravy za prvou jarnou flórou. Na úvod malá prechádzka po Zemanských vŕškoch.

4. 3. 2018 - K Svacenickému jarku

Zo zimnej prechádzky k Svacenickému jarku, pravostrannému prítoku Myjavy.

3. 3. 2018 - Okolo Myjavy

Z dnešnej 9 km prechádzky po zasnežených poliach a lúkach okolo Myjavy.

15. 2. 2018 - Po Žalostinskej vrchovine

Popoludňajšiu 16 km túru po Žalostinskej vrchovine už tradične začínam v Chvojnici, časti Hate, odkiaľ po modrej turistickej značke a z časti krížom cez lúky pokračujem až k pamätnému dubu pri dedinke Jiříkovec. Naspäť už idem cez NPR Čertoryje a Vojšické lúky až k rázcestiu Biela studňa a dúfajúc v pekný západ slnka, už takmer po tme, som konečne pri rozhľadničke na Žalostinej. Škoda, západ slnka dnes nevyšiel, hoci ešte pred hodinou to vyzeralo veľmi nádejne.

20. 1. 2018 - Poľana - Krúžok

Na krásne počasie s modrou oblohou bola dnes pani zima skúpa. Väčšinu času, na dnešnej 12 km túre z Poľany na Krúžok a späť, sme kráčali v hmle a poslednú pol hodinu aj v snežení.