Kallima News

31 dec
2020

Rok 2020

... fotografický zápisník z našich výletov

31. 12. 2020 - Silvestrovský výstup na Veterné

Rozlúčka s rokom v snehovom kráľovstve na Martinských holiach, na Veternom - 4. najvyššom vrchu Lúčanskej Malej Fatry. Celý album fotografií z výletu

26. 12. 2020 - Štefanský výstup na Minčol

Pred pol deviatou nechávame auto v Turskej doline, rozhodnutí opäť vyjsť na Minčol (1364 m n. m) v Lúčanskej Malej Fatre. Minčol sme si obľúbili a dnes je to náš dvanásty výstup naň v tomto roku. Počasie nám žiaľ nepraje. Okrem slabého sneženia počas úvodných pár km, nás nad hranicou 1000 m n. m. čaká okrem trochu snehu, len hmla a nič viac. Celý album fotografií z výletu

19. 12. 2020 - Usypaná skala

Usypaná skala (1158 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre sa nachádza asi v prvej tretine vzdialenosti medzi sedlom Majbiková a Hnilickou Kýčerou, tesne vedľa hlavnej trasy hrebeňovky. Najjednoduchšie sa k nej dá dostať z Kuneradu po modrej a neskôr po červenej turistickej značke, pričom od Sedla za Usypanou skalou je už potrebné ísť po neznačenom chodníku. Začiatok aj záver trasy je po asfaltke, čo dnes zvlášť oceňujeme, pretože v nižších polohách sú stále teploty nad nulou, čím sa vyhneme blatu. Celý album fotografií z výletu

17. 12. 2020 - Návrat na Kečku

Trasa z Lietavskej Závadky na vrchol Kečky (822 m n. m. - 4. najvyšší vrchol Súľovských vrchov) a potom zostup chodníčkom s miestnym značením priamo na lúky do Súľovskej kotliny má asi 10 km. Pre dnešok sme sa opäť rozhodli pre túto skrátenú verziu výstupu, ktorú sme vyskúšali v októbri. Celý album fotografií z výletu

Osnica

8. december 2020

V Štefanovej sú ráno teploty nad nulou a minimálne po Šlahorku stúpame v šmykľavom blate. Vyššie je už chodník kamenistý, sneh sa objavuje až pod Medziholím. Stoh je neustále v hmle, ... Pokračovanie v našom blogu

Stoh

2. december 2020

V Štefanovej bolo ráno sviežich -10,5 °C, ale už pri výstupe na Šlahorku a neskôr na Stoh (1607 m n. m.) sme sa celkom zahriali. Počasie nádherné s peknými výhľadmi na všetky strany ... Pokračovanie v našom blogu

30. 11. 2020 - Súľovské skaly

Súľovské skaly by už mali byť po víkendovom nápore prázdne a tak posledný novembrový deň opäť trávime na našich obľúbených miestach.

Malý Budzogáň v hmle

27. november 2020

Na horách je opäť krásna inverzia, ale pri dnešnom výlete do Súľovských vrchov už počítame s celodennou hmlou a pravdepodobne nestretneme nikoho, pretože pôjdeme prevažne po chodníčkoch... Pokračovanie v našom blogu

Hrad Lietava z Babkova

25. november 2020

V Žiline je hmla ako mlieko, ale na horách je krásna inverzia, snáď to bude podobne aj v Súľovských vrchoch. Možno aj bolo, ale nie v okolí hradu Lietava, ktorý leží pomerne nízko... Pokračovanie v našom blogu

19. 11. 2020 - Cez budzogáne a Žibrid k Babiciam

Dnes sme spojili do jednej túry to najkrajšie, čo je možné vidieť pri výstupe na Žibrid. Z konca Kňazovej Lehoty (miestna časť Lietavskej Svinnej - Babkova) spod Strážnej, ideme najskôr k Malému Budzogáňu, potom cez Žibrid k Stratenému Budzogáňu a po návrate na hrebeň ešte k Babiciam, so Zbyňovskou skalnou ihlou. K autu sa vraciame lesným chodníčkom po hrebienku Kamenného dielu a Veľkého vŕšku. Celý album fotografií z výletu

17. 11. 2020 - Za inverziou na Skalky (Lúčanská Malá Fatra)

Na inverzie máme v tieto novembrové dni šťastie a podobne to bolo aj pri dnešnom výlete na Skalky v Lúčanskej Malej Fatre.

13. 11. 2020 - Mamba

Okrem značených turistických chodníkov v okolí Višňového a Turia sú tu aj neznačené cyklotrasy. Cyklotrasa Mamba, pomenovaná po jednom z najjedovatejších hadov sveta, vedie pomedzi krásne skalné bralá, ponad Turskú dolinu od Dedovej, cez Kiahninú až po Mikušovú.

11. 11. 2020 - Inverzia na Minčole

Hoci v októbri nás privítal Minčol zasypaný snehom, dnes bolo typické jesenné počasie s inverziou na všetky strany.

6. 11. 2020 - Súľovské skaly s inverziou

Pri dnešnom výlete do Súľovských skál sme konečne prešli po doteraz pre nás neznámych turistických trasách z Hrabového a Jablonového a zároveň sme mali šťastie vidieť nádhernú inverziu v Súľovskej kotline.

1. 11. 2020 - Opäť v Súľovských skalách

Prechádzka s peknými hmlami v doline a po chodníčkoch, kadiaľ sme ešte nešli.

29. 10. 2020 - Súľovské skaly

Ďalší jesenný výlet do Súľovských vrchov, tentokrát v hmle a slabom daždi, ale v krásnych jesenných farbách.

27. 10. 2020 - Haluzická tiesňava - Hájnica

Krátke jesenné nahliadnutie do Haluzickej tiesňavy, s následným výstupom k malej rozhľadničke na vrchu Hájnica (341 m n. m.). Celý album fotografií z výletu

20. 10. 2020 - Minčol (októbrový)

Výlet za prvým snehom na hrebeň Lúčanskej Malej Fatry.

15. 10. 2020 - Prechádzka nad Bytčicu

Využívam jednu z posledných možností prejsť sa k rozostavanému privádzaču diaľnice Lietavská Lúčka – Žilina, po ceste z Bytčice do Rosiny. Cestu onedlho otvoria a chodiť po nej pešo spolu s autami už nebude tá najlepšia voľba. Všade je mokro a blato, tak to bude dnes len po asfaltke. Celý album fotografií z výletu

9. 10. 2020 - Hričovský hrad

Jesenný výlet na Hričovský hrad z Lietavskej Závadky a späť cez Bielu skalu pod Roháčom.

6. 10. 2020 - Bosmany - Veľký Manín

Pre dnešný výstup na Veľký Manín sme si zvolili opačný smer ako naposledy. Začíname prechodom cez Manínsku a Kostoleckú tiesňavu, odkiaľ pokračujeme na Bosmany. Skala (659 m n. m.), ako znie oficiálny názov tohto vápencového bradla, sa vypína nad Kostolcom a je z neho pekný výhľad na obe tiesňavy, cez ktoré sme práve prešli. Z Bosmian obchádzame Drieňovku a od Partizánskej jaskyne už stúpame skalnatým hrebienkom na severný vrchol Veľkého Manína.

3. 10. 2020 - Kečka (Súľovské vrchy)

Po daždivých dňoch je konečne pekne, ale fúka silný vietor, a preto dávame prednosť nižším kopčekom v Súľovských vrchoch. Na Kečke (822 m n. m.) sme boli už niekoľkokrát, ale vždy sme prechádzali celý hrebeň. Dnes sme šli vyskúšať zostup spod južného svahu Kečky chodníčkom, s miestnym značením, priamo na lúky do Súľovskej kotliny.

23. 9. 2020 - Vítanie jesene na Minčole

Výstup na Minčol v prvom jesennom dáždiku (prší takmer až do sedla Prašivé). Na Minčole riadne fučí, ale po návrate zo sedla Okopy sa oblaky pomaly trhajú. Do Turskej doliny nás už sprevádza pekné slnečné počasie.

21. 9. 2020 - Rozlúčka s letom

Zajtra o 15:30:27 nastane jesenná rovnodennosť a tak využívam posledný letný deň na prechádzku po Žilinskej kotline, ku kóte Dubňovica (515 m n. m.). Chodíme sem pomerne často a dnešná trasa, o dĺžke asi 12 km, vedie ponad sídlisko Solinky, Bytčicu, Lietavskú Lúčku, Rosinu a okruh uzatváram popri odkalisku a opäť sídlisko Solinky. Využívam príležitosť, že nie je blato a tak časť trasy môžem nasmerovať popri rozostavanom privádzači diaľnice Lietavská Lúčka - Žilina, ktorý by mal byť dokončený do konca tohto roka. Celý album fotografií z výletu

19. 9. 2020 - Ostrá Malenica

Opäť sme v Strážovských vrchoch a dnes máme v pláne výstup na Ostrú Malenicu (909 m n. m.) z Mojtína. Aby sme si túru spestrili, z turistického chodníka ešte odbočujeme na 2 skalné vyhliadky. Tá pod Rakytníkom sa dá nájsť veľmi ľahko, pretože takmer k nej, vedie celkom zreteľná lesná cesta. Chodníček k druhej, na hrebeni Rohatej (832 m n. m.), je už málo zreteľný a nebyť navigácie, asi by sme k nej ani nedošli.

15. 9. 2020 - Neskoroletné Skalky (Lúčanská Malá Fatra)

Je polovica septembra a aj dnes sa majú teploty šplhať nad tridsiatku. Na Skalkách v Lúčanskej Malej Fatre bude určite príjemne a nebude tu ani veľa ľudí, pretože všetci sa pohrnú na Kľak. Presne tak aj bolo. Zopakovali sme si trasu zo začiatku mája, len v odlišnom zložení. Vierka varuje vnúčika a Janka s Ivanom objavujú doposiaľ pre nich nepoznané krásy Malej Fatry.

14. 9. 2020 - Košútova skala - Rokoš

Počas augustového pobytu v Kocuranoch nám počasie nedoprialo túru na Rokoš. Dnes po 65 km cesty autom cez Čičmany a takmer popod Temešskú skalu si ideme splniť rest. Parkujeme na kraji Nitrianskeho Rudna, odkiaľ začíname 13 km dlhú túru. Stúpame cez Košútovu skalu a pokračujeme na najvyšší bod dnešnej túry - Rokoš (1010 m n. m.). Ešte odbočíme na lúčku k pamätníku Ľudovíta Štúra a Alexandra Dubčeka, z ktorého niekto odstránil plastiku Ľ. Štúra. K autu sa vraciame popod Malý Rokoš a od Pinkových viech náučným chodníku Fraňa Madvu.

12. 9. 2020 - Sokolia - Vlčinec (cez Hoľazne)

Pre dnešný výlet nás inšpiroval Igor Skalický a jeho príspevok v skupine KST - Klub Slovenských Turistov na FB. Presne kopírujeme jeho trasu, bez značiek a z Iliavky sa najskôr zastavujeme na vápencových bralách Sokolej. Potom cez Záhumennú pohodlne vystupujeme na lúku paraglajdistov, kam som sa strastiplne plahočil predvčerom. Na skalnatej vyhliadke na Hoľazniach sa nevieme nabažiť krásnych výhľadov na neďaleký Vápeč a odtiaľto, stále bez značky, pokračujeme na ďalší pekný kopček - Vlčinec. Tu sme už na modrej turistickej značke z Hornej Poruby, po ktorej sa strmým zostupom z Vlčinca spoľahlivo dostaneme k autu.

10. 9. 2020 - Vápeč - pod Hoľazňami

Výstup na Vápeč (955,5 m n. m.) z Hornej Poruby je krátky. Aby sme si túru predĺžili nechávame auto nad Hornou Porubou, odkiaľ schádzame do dediny až na červenú značku, po ktorej vystupujeme na vrchol. Naspäť sa vraciame najskôr po žltej a potom krížom cez lúky až na červenú. Po nej stúpame k prístrešku Santa Fe pod Hoľazňami. Ešte chceme vystúpiť po lesných chodníčkoch na vyhliadku nad Hornou Porubou. Chodníček je na mape pekne vyznačený, skutočnosť je ale iná. Driapeme sa strmo do kopca po takmer neviditeľnom chodníku a Vierka to v polovici vzdáva. Ja pokračujem ďalej, ale len na lúku paraglajdistov. Zostup je horší ako výstup, ale spod Hoľazní to máme k autu krížom cez lúku už len kúsok.

8. 9. 2020 - Sačné

Výlet do Malej Fatry pod Minčol bez konkrétneho cieľa. Až v mieste, kde žltú značku pretína cesta zo Sačné sa definitívne rozhodujeme, že pôjdeme po nej až na Sačné a potom cez sedlo Kobylie a popod Čipčie dolu krížom do doliny. Neplánovane sme priniesli aj peknú kôpku húb.

4. 9. 2020 - Minčol (septembrový)

Pomaly sa pre nás stáva výstup na Minčol v Lúčanskej Malej Fatre tradíciou. Dnes to bol v tomto roku už ôsmy výstup. Uvidíme dokedy nám to vydrží. Čučoriedok je v tomto roku málo, ale stále sa ich dá najesť, pomaly dozrievajú brusnice a nádherne kvitnú horce luskáčovité.

29. 8. 2020 - Popod Medvedie skaly

Poslednú augustovú sobotu sme sa rozhodli viac spoznať, nám zatiaľ neznámu oblasť Medvedích skál. Napriek víkendu a krásnemu počasiu, táto oblasť Súľovských vrchov je ľudoprázdna, pretože značené turistické chodníky sem nevedú a dôverne známa je len pre skalolezcov. Lokalita leží južne od dedinky Paština Závada a nachádza sa tu mnoho krásnych, mohutných skalných útvarov, brál a ihiel, dokonale ukrytých v lesoch. K Medvedíkovi, Veľkému a Malému medveďovi sme síce nevystúpili, ale spoznali sme ďalšie úžasne miesta, o ktorých sme doteraz nemali ani potuchy.

28. 8. 2020 - Hoblík

Opäť výstup na Hoblík (933,6 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre.

25. 8. 2020 - Pod Minčolom

Cesta zo Sačné sa kľukatí po vrstevnici a v poslednej časti pretína žltú výstupovú značku na Minčol. Tu sa na ňu zo žltej napájame a pokračujeme po nej až na cyklotrasu Tajpan, takmer pod sedlo Okopy. Naspäť do Turia sa vraciame po modrej značke po smerovník Pod dolnou rovňou a ďalej popod Dedovú, zostupujeme do Turia.

22. 8. 2020 - Vrchhora - Michalov vrch

Návšteva Topoľčianok bolo spontánne rozhodnutie včera večer. Prestávka nad Skýcovom a krátky výlet po Tribečských horách k pútnickému miestu Vrchhora a na kremencovú hôrku Michalov vrch bol celkom dobrý nápad, ako si spestriť cestu.

20. 8. 2020 - Čajka v oblakoch

Na monštruóznu oceľovú opachu nad Bojnicami šli len niektorí (asi prvý aj posledný krát, presne ako sme skonštatovali aj my pred dvoma rokmi). Babka s dedkom zostali s vnúčikom, ktorý si užíval preliezačky a šmýkačky. Najkrajší bol aj tak návrat po slnkom zaliatych lúkach.

19. 8. 2020 - Večerná prechádzka pod Čajku v oblakoch

Je takmer pol siedmej večer a práve spadli z oblohy posledné kvapky. Zajtra už bude konečne pekne a plánujeme spoločnú minitúričku na Čajku v oblakoch. Ako vyzerá trasa po daždi ideme s Vierkou zistiť už dnes večer.

18. 8. 2020 - Bojnice

Aj dnes má pršať, ale krátku prechádzku okolo zámku v Bojniciach a v ZOO by sme mohli stihnúť. Nakoniec nás osviežil len slabý dáždik a to najhoršie prehrmelo neďaleko v Strážovských vrchoch.

17. 8. 2020 - Večerná prechádzka nad Kocurany

Pršalo celé popoludnie, ale pred večerom bolo celkom pekne a aj vhodný čas na krátku prechádzku po mokrých lúkach nad Kocuranmi.

16. 8. 2020 - Veľkouherecký okruh

Chalupu u Peťa v Kocuranoch vybrali deti pre spoločný pobyt v Hornonitrianskej kotline. Turistické aktivity boli dosť obmedzené nielen najmladším členom našej osemčlennej skupiny (vrátane Lisy) ale najmä počasím, pretože jediný deň bez dažďa nám bol dopriaty až na záver nášho pobytu. Z plánovaných výletov nám vyšiel len Veľkouherecký okruh, v rámci ktorého sme navštívili vresmi zakvitnutú kremencovú hôrku Oselný vrch a prírodnú rezerváciu Dobrotínske (Dobrolínske) skaly.

8. 8. 2020 - Ešte raz Minčol

Minčol sme dnes vôbec nemali v pláne, ale keď sme sa pri našich potulkách v Lúčanskej Malej Fatre ocitli neďaleko vrcholu, opäť sme naň vyšli. Znovu to bolo z Turia cez sedlo Prašivé. Naspäť sa vraciame cez sedlo Okopy, k cyklotrase Taipan, kúsok po lesnej ceste, ktorá sem vedie zo Sačné a záver už po žltej značke.

6. 8. 2020 - Augustový výstup Minčol

Pri dnešnom výstupe na Minčol (Lúčanská Malá Fatra), sme si zopakovali májovú trasu z Turia, cez sedlo Prašivé. Návrat najskôr po modrej značke a potom zostup do Turskej doliny popri chate Zdobina.

1. 8. 2020 - Veterné - Vidlica - Podkova (Martinské hole)

Výstup z Kunerádu cez Svitačovú dolinu na Veterné (1442 m n. m.), Vidlicu (1466 m n. m.) a Podkovu (1436 m n. m.) - Martinské hole. Návrat cez Veterné a Hornú lúku po zelenej turistickej značke.

30. 7. 2020 - Horná lúka (Martinské hole)

Výstup na Hornú lúku (1299 m n. m.) z Kunerádu cez sedlo Majbíková, návrat po zelenej turistickej značke.

28. 7. 2020 - Po hrebeni Kečky (Súľovské vrchy)

Túra z Lietavskej Závadky po lúkach Súľovskej kotliny do sedla Patúch a potom späť po hrebeni Kečky je dlhá asi 16 km, s prevýšením takmer 1000 m.

23. 7. 2020 - Boboty

Viac než po roku, opäť prechod cez Boboty v Krivánskej Malej Fatre.

22. 7. 2020 - Prechádzka k Medvedím skalám

Medvedie skaly oficiálne v Súľovských skalách nie sú, ale ako inak nazvať skupinu skál s názvami Medvedík, Veľký a Malý medveď.

14. 7. 2020 - Chleb - Poludňový grúň

Prechod severným hrebeňom Krivánskej Malej Fatry. Výstup popod lanovku z Vrátnej doliny do Snilovského sedla a potom cez Chleb (1646 m n. m.), Hromové a Steny na Poludňový grúň, z ktorého sa do doliny vraciame strmým zostupom popri chate na Grúni.

10. 7. 2020 - Martinské hole

Výstup na najvyšší vrch Lúčanskej Malej Fatry - Veľkú lúku (1476 m n. m.), z Turskej doliny cez sedlo Prašivé a Krížavu. Návrat z takmer 20 km dlhej túry sme zvolili cez Skalku, popod Čipčie a skratkou dolu do doliny.

6. 7. 2020 - Biela skala pod Roháčom

Krátka prechádzka v Súľovských skalách k Bielej skale - masívnej skalnej stene pod Roháčom. Táto monumentálna skalná stena je dokonale skrytá v lesoch a keďže k nej nevedie turistický chodník, je veľmi málo navštevovaná a mnohí o nej nevedia. Je viditeľná len z vrcholu Kečky a potom z diaľky. Nás upútala z hradu Lietava.

4. 7. 2020 - Suchý

Výstup na Suchý (1468 m n. m.) v Krivánskej Malej Fatre z Nezbudskej Lúčky, cez Plešel.

1. 7. 2020 - Júlový výstup na Minčol

Výstup na Minčol zas trochu inak. Z Turskej doliny popod Dedovú stúpame až na modrú značku z Višňového, po ktorej pokračujeme pod Minčol. Pod Minčolom meníme turistickú značku za cyklotrasu Taipan, z ktorej sa neskôr skratkou dostaneme cez sedlo Okopy na Minčol. Zostup najskôr do sedla Prašivé a zvyšok už po žltej turistickej značke do Turia.

28. 6. 2020 - Malofatranský Kľak - Kľacký vodopád

Tentokrát sme si pre túru na Malofatranský Kľak vybrali náročnejšiu trasu, s dĺžkou cez 15 km a prevýšením vyše 1000 m. Výstup aj zostup bol rovnaký v trase lyžiarske stredisko v Širokej doline - Vríčanske sedlo. Zo sedla už robíme okruh cez Ostrú skalu, Rovné skaly, Kľak (1352 m n. m.), Kľacký vodopád, sedlo Bak a opäť Vríčanske sedlo.

25. 6. 2020 - Tlstá (Veľká Fatra)

Výstup na Tlstú (1373 m n. m.) vo Veľkej Fatre cez Vápennú dolinu a návrat cez Ľubenú (1414 m n. m.), Bágľov kopec, Zadnú Ostrú a Konsky dol.

23. 6. 2020 - Polom

Z veľkej časti asfaltový, 16 km dlhý, výstup na Polom (1010 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre, ponad Stráňavskú tiesňavu aj s čerstvými medvedími stopami.

15. 6. 2020 - Súľovský hrad zas inak

Iný v tom, že trasu spod Lúky pod Roháčom do Roháčskeho sedla ideme mimo značených chodníkov. Vďaka tomu v skalnom meste pod vyhliadkou Orlie hniezdo objavujeme, ukrytú a možno aj neznámu skalnú bránu (okno). Z Roháčskeho sedla do Lietavskej Závadky už schádzame po kalvárii.

14. 6. 2020 - Nad Gbeľanmi

Nedeľná prechádzka po lúkach Kysuckej vrchoviny.

6. 6. 2020 - Lysec (Veľká Fatra)

Výstup na Lysec (1381 m n m.) vo Veľkej Fatre z Jasenskej doliny cez Grúň.

3. 6. 2020 - Júnový výstup na Minčol

Dnešný výstup na Minčol (1364 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre môžeme nazvať aj okolo Hoblíka cez Minčol. Z Višňového najskôr obchádzame Hoblík ponad Stráňavskú tiesňavu. Prechádzame na zelenú značku a po ceste popod Polom stúpame do sedla Javorina. Zo sedla už pokračujeme po hrebeni cez Saračníky na Rázsošnú, Úplaz na Minčol. Z vrcholu zostupujeme po modrej turistickej značke do Višňového.

1. 6. 2020 - V okolí Hričovského Podhradia

Poobedňajšia túlačka v okolí Hričovského Podhradia. Najskôr Hričovské rífy, potom výstup na Veľkú skalu, nezabudli sme ani na hrad Hričov a prechádzku v Súľovských vrchoch končíme ešte prechodom popri Hričovskej skalnej ihle.

Návrat na Skalky

30. máj 2020

Na Skalkách v Lúčanskej Malej Fatre sa nám pri poslednom výlete veľmi páčilo. Dnes sme sa sem vrátili, ale tentokrát ideme opačným smerom. Od lyžiarskeho strediska v ... Pokračovanie v našom blogu

22. 5. 2020 - Na Dolnej rovni

Výstup na Dolnú roveň (950 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre z Turskej doliny.

21. 5. 2020 - Hrebeňom Hoľazní na Havraniu skalu

Dlho plánovaná túra zo Súľova hrebeňom Hoľazní na Havraniu skalu (835 m n. m. - 3. najvyšší vrchol Súľovských vrchov). Odtiaľ popri skalnom okne k pamätníku SNP vo Vrchteplej a návrat späť do Súľova.

19. 5. 2020 - Okolo Veľkého Rozsutca

Zo Štefanovej do sedla Medzirozsutce, vynechávame Horné diery aj Tesnú rizňu, je tam veľa ľudí a na Malom Rozsutci si dali asi všetci stretávku. Rušíme pôvodný plán a pekne osamote pokračujeme do sedla Medziholie a potom dolu do Štefanovej.

16. 5. 2020 - Žiarce

Potulky po Kysuckej vrchovine do sedla Žiarce za červenohlavom obyčajným.

Dolinou Kúr nad Príslopok

11. máj 2020

Z doliny Kúr vedie na Malý Kriváň (1671 m n. m.) asi najkratšia výstupová trasa. Naň dnes určite nevystúpime, nemáme to v pláne. Fúka silný vietor, na horách dokonca hlásia víchricu... Pokračovanie v našom blogu

8. 5. 2020 - Skalky (Lúčanská Malá Fatra)

Skalky (1191 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre, napriek tomu, že ležia na hlavnej trase hrebeňovky, patria medzi menej navštevované miesta. Sú tak trochu v tieni neďalekého Kľaku. Svojou krásou a nádhernými výhľadmi si nás plne získali.

7. 5. 2020 - Prvá Borová skala

Borovými skalami začína hrebeň Prostej, končiaci niekde pod Príslopkom. Dnes sme si spravili krátky výlet za vstavačmi mužskými do doliny Kúr a zároveň vystúpili na prvú Borovú skalu (724 m n. m.).

4. 5. 2020 - Opäť na Minčole

Májový výstup na Minčol (1364 m n. m.) - Lúčanská Malá Fatra, opäť z Turia, cez sedlo Prašivé a späť pod Hornú roveň a popod Dedovú do Turskej doliny.

30. 4. 2020 - Žibrid - Stratený budzogáň

Tentokrát ideme na Žibrid netradičnou, zo začiatku neznačkovanou trasou, z konca Kňazovej Lehoty cez sedlo Patúch. Zo Žibridu sa vraciame cez Stratený budzogáň, obchádzame Kamenný diel a Veľký vŕšok a pod Strážnou náš okruh uzatvárame.

27. 4. 2020 - Pod Krížavou

Z Turskej doliny cez sedlo Prašivé pod Krížavu a naspäť cez Skalku popod Čipčie dolu do doliny.

24. 4. 2020 - Skalka (Lúčanská Malá Fatra)

Výstup na Skalku (1308 m n. m.) - Lúčanská Malá Fatra z Turskej doliny, k Čertovej lúke, popod Čipčie a sedlo Kobylie až na vrchol. Naspäť sa vraciame cez Sačné a krížom strmo dolu schádzame opäť do doliny.

23. 4. 2020 - Okolo Hoblíka

Po neznačených chodníčkoch ponad Stráňavskú tiesňavu okolo Hoblíka - Lúčanská Malá Fatra.

21. 4. 2020 - Aprílový výstup na Minčol

Opäť na Minčole (1364 m n. m.) - Lúčanská Malá Fatra, tentokrát z Turia cez sedlo Prašivé do sedla Okopy a späť pod Hornú roveň a popod Dedovú do Turia.

18. 4. 2020 - Žiarce

Do Gbelian k cintorínu je to autom len na skok, odtiaľ sa vydávame na 11 km dlhú prechádzku do sedla Žiarce nad Lysicou. Do sedla vedie aj asfaltka, po ktorej sa tí pohodlnejší vyvezú autom. My využívame bočné chodníčky bez ľudí, odkiaľ sú tiež pekné výhľady na Malú Fatru, Straník a ďalšie kopčeky v Kysuckej vrchovine.

16. 4. 2020 - Skalky (Súľovské vrchy)

Potulky po rozkvitnutých Skalkách a Slnečných skalách v Súľovských vrchoch.

12. 4. 2020 - Dedová

Dedová (872 m n. m.) v Lúčanske Malej Fatre je strmý skalnatý hrebienok s mohutným skalným bralom dvíhajúcim sa nad Turskou dolinou. Dá sa na ňu vystúpiť po skalách aj odspodu, my radšej volíme prístupnejšiu trasu, zostúpením z modrej turistickej značky vedúcej na Minčol z Višňového.

11. 4. 2020 - Ešte raz okolo Žilinského plesa

Za desať dní príroda ožila a niektoré dreviny sú už krásne rozkvitnuté.

10. 4. 2020 - Mikušová - Dolná Roveň - Goleštan

Vo Višňovom pod Hoblíkom je podobne ako včera, auto na aute a v doline je plno ľudí. Našim smerom po asfaltke k tunelu a potom do kopcov už nejde nikto. Nakoniec si užívame peknú túlačku po Lúčanskej Malej Fatre sami vo dvojici. Najskôr vyjdeme na Mikušovú, potom krížom po lese na Dolnú roveň (950 m n. m.) a nakoniec ešte na Goleštan (oficiálne Valientov diel).

9. 4. 2020 - Hoblík

Predveľkonočný výstup na Hoblík (933,6 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre.

7. 4. 2020 - PR Beckovské skalice - PP Skalka pri Beckove

Po šiestich rokoch sa nám opäť podarilo navštíviť beckovské skalky.

5. 4. 2020 - Zas pri Žilinskom plese

4. 4. 2020 - Svinianka - Jarná brána

Svinianka (672 m n. m.) sa nachádza v Skalkách v Súľovských vrchoch. Nevedie k nej turisticky značený chodník, ale po lesných chodníčkoch a cestách sa tam dá ľahko dostať. Keďže vrchol je poznačený ťažbou dreva, sú z nej pekné výhľady na hrad Lietava. Späť k autu prejdeme ešte kúsok po hrebeni až nad kameňolom a potom už po značkovanej trase až pod Slnečné skaly, odkiaľ sa ešte vydriapeme k Jarnej bráne, ktorú sme objavili vlani koncom leta.

3. 4. 2020 - Prechádzka okolo Žilinského plesa

Samozrejme pri Žiline žiadne pleso nie je, ani nemôže byť. Tak sme si pomenovali odkalisko popolčeka nad Rosinou a prechádzka okolo neho je v každom ročnom období, aj dennej dobe, celkom dobrá náhrada turistických aktivít.

2. 4. 2020 - Prechádzka nad Turie

Najideálnejšie ako sa vyhnúť ľuďom, je nevyužívať MHD, ani žiadnu verejnú dopravu, ale vyviezť sa niekam autom a vybrať si málo frekventovanú trasu. I keď nad Rosinou je raj psíčkarov, na dnešnej prechádzke nad Turie, sme opäť sami. Ani tu sa na diaľnici nič nedeje.

1. 4. 2020 - Prechádzka nad Lietavskú Lúčku

Začína apríl, ale kvetinky akosi spia a vyzerá to tak, že aj na privádzači do Žiliny z diaľnice od tunela v Lietavskej Lúčke sa ešte neprebudili. Ak budú aj naďalej pracovať takýmto tempom, tak po diaľnici budú jazdiť až naše vnúčence.

30. 3. 2020 - K Bytčickému potoku

Ľudí je vonku ako maku, na bicykloch, pešo, so psíkmi, aj bežci - všetci na tvárach s rúškami. Už z obchodu viem, že po pár minútach je rúško mierne vlhké. Všetko, čo vydychujeme sa v ňom zachytáva a znovu to vdychujeme namiesto čerstvého vzduchu. Neviem si predstaviť takto stráviť niekoľko hodín v prírode. Povinnosť nosiť rúška, pokiaľ nie som bezprostredne blízko niekoho, je chorá myšlienka. Vonku, kde je dostatok priestoru a ľudia sa obchádzajú na diaľku ako malomocní, nám naozaj nič nehrozí a ani my nemôžeme nikoho ohroziť. Sme sami dvaja, a preto idú rúška dolu.

29. 3. 2020 - Dobrovoľná karanténa

Je pandémia - zostaňte doma, počúvame stále z rádia. Sme riziková kategória, preto sme poslúchli a takmer 3 týždne (okrem jedného nakupovania v obchode) trčíme doma. To nás zabije miesto koronavírusu. Je nádherné teplé slnečné počasie a prechádzky na slnku sú odporúčané aj odborníkmi. Dnešným dňom končíme s dobrovoľnou karanténou a ideme von. Je nám len ľúto, že sme tak dlho váhali a nevyužili pekné dni.

10. 3. 2020 - Hrad Lietava - Strážna

Trasa z konečnej MHD v Bytčici do Podhoria cez hrad Lietava je veľmi pekná. Tentokrát to bolo aj s kvitnúcimi poniklecmi na hrade a nakoniec sme ešte odbočili po neznačených chodníčkoch aj na Strážnu nad Babkovom.

8. 3. 2020 - Za lykovcami nad Bytčicu

Dnes je to už naozaj jarná vychádzka. Ideme z Bytčice najskôr nad Lietavskú Lúčku, kde už vo veľkom kvitnú lykovce jedovaté, spolu s pečeňovníkmi. Do Žiliny sa vraciame po zelenej, popod novú diaľnicu.

2. 3. 2020 - Za Bánovou

Ráno prší a bude asi celé doobeda. Je celkom teplo 5 °C, hory sú zahalené do hmly a tam sneží. Poobede je už pekne, tak to využívame na prvú jarnú prechádzku. Na hrebeni Malej Fatry ešte panuje zima, ale tu dolu je celkom pekne a vo veľkom už kvitne podbeľ.

22. 2. 2020 - Skalka (takmer)

Z Turia do sedla Kobylie, napriek včerajšiemu sneženiu to bolo po neprešliapanom chodníku celkom jednoduché, ale na hrebeni sa už zabárame do hlbokého starého aj nového snehu viac než vyše kolien. Pôvodný zámer vystúpiť až na Skalku (1308 m n. m.) v Lúčanskej Malej Fatre, asi 1 km pod vrcholom vzdávame a traverzujeme na Sačné, kadiaľ sa podobne ako pred týždňom vraciame po viac než 16 km do Turia.

19. 2. 2020 - Cez Hrebienok k Zamkovského chate

Predpoveď počasia nebola úplne priaznivá, ale nakoniec takmer 14 km dlhá trasa, zo Starého Smokovca, popod Slavkovský štít na Hrebienok a ďalej k Zamkovského chate, sa celkom vydarila. Návrat sme si vybrali popri vodopádoch Studeného potoka, Bilíkovu chatu späť do Starého Smokovca.

16. 2. 2020 - Sačné

Viac než 18 km dlhý výlet v Lúčanskej Malej Fatre z Turia na Sačné a späť.

9. 2. 2020 - Februárový výstup na Minčol

Na Minčol (1364 m n. m.) vystupujeme osvedčenou trasou z Višňového, ale naspäť tentokrát zostupujeme do Turia.

27. 1. 2020 - Čipčie

Konečne je tu prvý tohtoročný výlet do Malej Fatry.

26. 1. 2020 - Dubňovica

V januári sme toho veľa nenachodili a naše aktivity sa obmedzili takmer výlučne len na Žilinskú kotlinu.

21. 1. 2020 - Prechádzka pod Dubňovicu

16. 1. 2020 - Z Budatína na Straník

Klasická prechádzka z Budatína na Straník. S peknými výhľadmi na Malú Fatru.

13. 1. 2020 - Prechádzka nad Solinky

8. 1. 2020 - Dubňovica

7. 1. 2020 - Prechádzka nad Rosinu

Ďalšia zimná prechádzka po Žilinskej kotline.

6. 1. 2020 - Trojkráľová prechádzka

Trojkráľová večerná prechádzka po Žilinskej kotline.