Kallima News

24 APR
2017

Krížom krážom 2017

... alebo fotografický zápisník z našich tohtoročných potuliek, pretože už tradične sa mi nedarí spracovať kompletné reportáže. Hotové príspevky ľahko poznáte a spolu s fotogalériou si ich môžete prezrieť v našom blogu.

24. 4. 2017 - V PR Machová

Bol som zvedavý aký je stav jarnej kveteny v prírodnej rezervácii Machová, tak som sa tam dnes pri návrate z Velkej nad Veličkou zastavil na asi dvojhodinovú prechádzku. Aj keď sa mi nič mimoriadne nepodarilo nájsť, Machová je zárukou na krásnu prírodu a ešte krajšie chvíle prežité v nej .

15. 4. 2017 - Veľký Lopeník

Takmer pred 3 rokmi sme absolvovali s Vierkou dosť namáhavý výstup na Veľký Lopeník z Květnej. Dnes v rovnakej zostave ako včera sme si naopak vybrali ľahkú variantu z Lopeníka. Počasie nebolo ideálne, stále bolo pod mrakom, vyhľady minimálne a dokonca z oblohy spadlo aj zopár kvapiek. Biele Karpaty sú ale zárukou dobrej a nenáročnej turistiky a ako obvykle nesklamali ani dnes.

Opäť na Kobyle

14. apríl 2017

Po necelých 2 mesiacoch sme si zas zopakovali prechádzku po Žalostinskej vrchovine a vybrali sme sa opäť na Kobylu. Dnes vo štvorici spolu s Lisou, sme spoločne... Pokračovanie v našom blogu

12. 4. 2017 - NPR Zahrady pod Hájem

Tento rok sme našu obľúbenú lokalitu zanedbávali. Až dnes sme sa konečne vybrali do NPR Zahrady pod Hájem a hneď sa nám podarilo nájsť aj novú, mimoriadne početnú populáciu vstavača bledého - Orchis pallens L.

10. 4. 2017 - NPP Na Adamcích

Krásne počasie, ešte krajšia krajina a opäť tisíce hlaváčikov jarných, ale aj kosatce nízke, modrice nebadané a ďalšie jarné kvety. Taká bola dnes naša krátka návšteva národnej prírodnej pamiatky Na Adamcích, pri Nenkoviciach v Kyjovskej pahorkatine.

5. 4. 2017 - Poľana - PR Machová

Chvíľami to dnes v Bielych Karpatoch vyzeralo na pekný dážď, nakoniec som k autu a aj domov prišiel suchý. Tak skromne napršalo až večer a v noci.

1. 4. 2017 - PR Horky

V Prírodnej rezervácii Horky neďaleko Milotíc práve kvitnú tisíce hlaváčikov jarných, tak sme sa na ne šli pozrieť. Nevynechali sme ani neďaleké bájne Náklo a na záver sme ešte krátko nakukli do zámockého parku v Miloticiach.

28. 3. 2017 - Z Krajného do Višňového

Za jarnou kvetenou do Čachtických Malých Karpát. 15 km putovanie z Krajného do Višňového cez Ošmek, Veľký, Malý Plešivec a Čachtický hrad.

23. 3. 2017 - Mikulčický luh

Výprava za scilou dvojlistou Spetovou veľkomoravskou - Scilla bifolia subsp. spetana var. magnomoravica, ktorá sa vyskytuje len na Južnej Morave v Mikulčickom luhu, neďaleko Slovanského hradiska pri Mikulčiciach.

21. 3. 2017 - Prvé kvety nad Myjavou

Aj na Zemanských vŕškoch sa už príroda pomaly prebúdza. Prvé kvitnú chochlačky plné - Corydalis solida.

Bledule v Rakoveckom údolí

17. marec 2017

Včera večer padlo definitívne rozhodnutie a dnes ráno sme vyrazili krížom cez Biele Karpaty, Chřiby a Litenčickú pahorkatinu do Drahanskej vrchoviny. Po necelých... Pokračovanie v našom blogu

16. 3. 2017 - Rozhľadňa Lhotka

Túto zaujímavú rozhľadňu v Hradčoviciach sme si dnes vybrali len na spestrenie programu, pretože našim hlavným cieľom bol Vlčnovský háj. V prírodnej rezervácii venovanej najmä vzácnej flóre, ale zatiaľ absolútne nič nekvitlo. Jedinou kvitnúcou rastlinou bol blyskáč cibuľkatý, ktorý sme našli v krovinách pri ceste smerom k rezervácii.

14. 3. 2017 - Na Zemanských vŕškoch

Naposledy sme cez Zemanské vŕšky prechádzali v snehu koncom januára. Teraz sa pomaly blíži jar, ale zatiaľ sme nenašli aní náznak nejakej kvitnúcej rastlinky.

13. 3. 2017 - Opäť v Kyseľovej a na Mníchovej úboči

Po pol roku som sa opäť vybral na moje obľúbené lokality v Myjavskej pahorkatine - do Kyseľovej a na Mníchovu úboč. Na južných svahoch už začínajú kvitnúť prvé chochlačky, nátržníky, veroniky a drobné bielokveté jarmilky.

5. 3. 2017 - Na Ostrom vrchu

Takmer zo všetkých potuliek po Myjavskej pahorkatine, či blízkych Bielych Karpatoch sú výhľady na Ostrý vrch 602 m n. m., s veternou elektrárňou na vrchole. V dnešnom dosť pochmúrnom počasí som sa konečne vybral priamo na jeho vrchol.

27. 2. 2017 - Na Kobylu

Dnes opäť v Bielych Karpatoch, tentokrát 10 km prechádzka od Kuželovského veterného mlynu na Kobylu 582 m n. m., najvyššieho bodu Žalostinskej vrchoviny na moravskej strane.

25. 2. 2017 - K hradu Tematín

Sólo túra (naplánovaná pôvodne vo dvojici) v Považskom Inovci z Hrádku Dolina k hradu Tematín a cez Bezovec, Skaliny a Sedlo pod Skalinami naspäť k autu. Miestami v blate, inde zas v snehu, alebo ľade v peknom slnečnom počasí. Posledný niekoľkokilometrový úsek po asfaltke bol úmorný a po 19 km som mal toho dnes akurát tak dosť.

Za cencúľmi do Pulčína

13. február 2017

Je zima ako sa patrí a cencúle (na vysvetlenie pre bratov Čechov rampouchy, aby textu rozumeli) sú všade. Tak prečo sa trepať 100 km niekde do Pulčína, do Valašska... Pokračovanie v našom blogu

5. 2. 2017 - Výstup na Bradlo

Doobeda ešte zamračené a hmla, poobede už slnečno, modrá obloha a pekné oblaky. Sneh sa síce topil, miestami bola voda, dokonca aj blato, ale všetko sa to dalo obísť a nakoniec som strávil 3 hodiny v peknom prostredí Myjavskej pahorkatiny pri výstupe z Priepastného k mohyle Milana Rastislava Štefánika na Bradle.

29. 1. 2017 - Poľana - PR Machová

Dnešné popoludnie v Bielych Karpatoch v PR Machová. Na stromoch nádherná inovať, snehu tak akurát aby sa dalo bez problémov v ňom kráčať, slnko, modrá obloha a ticho. Pri návrate k autu po západe slnka na Poľanu už poriadne mrzlo -10 °C.

27. 1. 2017 - Na Myjavu cez hrad Branč

Pohľad na zasnežený hrad Branč, ktorý bol dnes našim hlavným cieľom pri takmer 14 km dlhej túre po zasneženej Myjavskej pahorkatine. Naše putovanie sme začali v Hornej Doline, kam sme sa doviezli autobusom. Odtiaľ sme pokračovali cez hrad Branč, Škarítkov, do Turej Lúky a potom okolo poldra cez polia a pasienky domov.

26. 1. 2017 - K Sládečkovcom

Dnešnú zimnú prechádzku sme nasmerovali opačným smerom ako včera. K Sládečkovcom, už klasicky cez Zemanské vŕšky a okolo Zemanovcov. Cestou späť nám obloha opäť predviedla svoje umenie a zafarbila oblaky do oranžovo-ružových odtieňov. Domov sme dorazili už po tme, spokojní a mierne unavení, po viac než 8 km, miestami namáhavého šliapania v hlbokom snehu.

25. 1. 2017 - Okolo zamrznutého poldra

Pochmúrne počasie so sivou oblohou a bez výhľadov nás vylákalo len na krátku poobedňajšiu zdravotnú prechádzku. Bol to asi 6,5 km okruh k Turej Lúke, okolo poldra a späť domov krížom cez zasnežené polia, miestami s takmer po kolená naviatym snehom.

23. 1. 2017 - Rozhľadňa Na Podluží

Dnešná krátka zastávka pri rozhľadni Na Podluží v nevľúdnom a sychravom počasí. Na vyhliadkovej plošine vo výške 29 m nám vietor a mráz pripravili kruté podmienky s hmlistými výhľadmi do neďaleka.

21. 1. 2017 - Po myjavských kopaniciach

Z dnešnej zimnej prechádzky, v snehu a mraze po Myjavských kopaniciach.

2. 1. 2017 - Po myjavských kopaniciach

Z prvej tohtoročnej prechádzky po Myjavských kopaniciach sme sa vracali z Turej Lúky na Myjavu po tme, nezáživným šľapákom popri asfaltovej ceste. Na fotografii slávnostne osvietený hotel Štefánik.