Kallima News

15 JUL
2019

Krížom krážom 2019 ...

Krátky prehľad z našich potuliek, kam sa nám tento rok podarilo zatúlať sa.

15. 7. 2019 - Oravský hrad

Trošku sme načreli do histórie a obdivovali čo naši predkovia, síce v potu tváre, dokázali vybudovať bez tendrov a verejených obstarávaní. Mladé hradné dámy, to boli také milé čerešničky na torte.

9. 7. 2019 - Strážov

Ako východisko výstupu na Strážov 1213 m n. m., najvyšší vrch Strážovských vrchov, sme si zvolili Čičmany po červenej turistickej značke. Už Z lúky pod Strážovom sú nádherne výhľady na celú Lúčanskú Malú Fatru, zpoza ktorej vykúkajú vrcholky Malého a Veľkého Kriváňa. Vpravo vidieť Veľkú Fatru a Nízke Tatry. Zo samotného vrcholu sú výhľady na opačnú stranu, od Považského Inovca až po Žilinskú kotlinu. Naspäť z vrcholu sa vraciame po zelenej turistickej značke cez Čierny vrch, Vrábľovú a od sedla Samostrel pokračujeme po žltej až do Čičmian.

6. 7. 2019 - Na Minčol zo Zázrivej

Kam sa vybrať v horúčave a zároveň sa vyhnúť preplnenej Malej Fatre. Najvyšší vrch Oravskej Magury Minčol, sa javil ako dobrý typ. Zo Zázrivej strmo stúpame cez Dubovské lúky k Hlásnej skalke, odkiaľ už pokračujeme po červenej turistickej značke až na samotný Minčol 1392 m n. m. (niektoré zdroje udávajú aj viac), z ktorého nie sú výhľady, pretože je ukrytý medzi stromami. Naopak z neďalekej Kubínskej hole "ozdobenej" meteorologickým radarom sa už môžeme rozhliadať takmer na všetky strany. Aby sme z túry vytvorili okruh, spiatočnú cestu volíme po modrej turistickej značke cez Vasiľovskú hoľu a ďalej po žltej späť do Zázrivej. Miestami to bola riadna a zároveň krásna divočina s množstvom popadaných stromov a nekonečným obchádzaním a preliezaním.

4. 7. 2019 - Osnica

Z dnešného výstupu na málo navštevovanú Osnicu 1383 m n. m. v Krivánskej Malej Fatre.

1. 7. 2019 - Biele steny

Konečne sme zrealizovali už dlhšie plánovaný okruh zo Zázrivej - Petrovej, cez Biele steny 1284 m n. m., sedlá Zákres a Medzirozsutce až Pod Medziholie, odkiaľ sme sa popod Biele steny a Príslop nad Bielou vrátili späť.

29. 6. 2019 - Cez Veľký Javorník k rozhľadni nad Štiavnikom

Pekné počasie nás tentokrát vylákalo do Javorníkov, k malej rozhľadničke nad Štiavnikom, odkiaľ sú celkom pekné výhľady do údolia Štiavnického potoka a na hrebeň Lúčanskej Malej Fatry, s dominantným Kľakom. Vybrali sme sa k nej zo Štiavnika - Ráztoka, cez najvyšší vrch Javorníkov - Veľký Javorník 1071 m n. m. Takmer 15 km dlhá túra mala len jednu chybičku krásy, až dve tretiny trasy viedli novou protipožiarnou asfaltovou cestou, ktorú určite ocenia cyklisti, ale pre pešieho turistu je to utrpenie.

26. 6. 2019 - Kľak - Kľacký vodopád

Nie vždy si na Kľaku dajú stretávku nádherné letné počasie, stovky kvitnúcich rastlín, takmer bezvetrie a už len 3 turisti okrem nás. Viditeľnosť do diaľky síce nebola dobrá, ale vyvážila to príjemná teplota v nadmorskej výške vyše 1300 m, zatiaľ čo o pár sto metrov nižšie sa ortuť teplomeru šplhala k 35 °C. Zostup z Kľaku sme si ešte okorenili odbočkou ku Kľackému vodopádu, čo predstavovalo zostup o 215 výškových metrov, ale najmä opätovný návrat späť pod Kľak. Nestretli sme ani nohu, bolo tu úplne pusto a už sme len čakali kde sa objaví nejaký maco. Neobjavil sa, asi aj jemu bolo teplo a driemal niekde pod skalou.

24. 6. 2019 - Jeho Veličenstvo Kozol

Trošku náročnejšia, ale o to krajšia túlačka v Malej Fatre. Tentokrát sme navštívili, doteraz len z diaľky obdivovaný, jeho Veličenstvo Kozol 1119 m n. m.

18. 6. 2019 - Potulky nad Strečnom

Takmer 15 km dlhá túra ponad Strečno cez rozhľadňu Špicák, postavenú tesne pod vrcholom Havrana 636 m n. m., na Polom 1010 m n. m. a Saračníky. Odtiaľ cez sedlo Rakytie popod hrad Strečno naspäť do Nezbudskej Lúčky.

15. 6. 2019 - Hrdoš - Havran

Takmer 12 km dlhá túra v Šípskej Fatre zo Švošova, cez Ostré 1067 m n. m. po skalné okno pod Hrdošnou skalou 902 m n. m., kde sa nám podarilo chvíľu pozorovať pekného samca vretenice severnej a naspäť cez hrebeň Havrana do Ľubochne.

13. 6. 2019 - Šíp

Z výstupu na Šíp zo Stankovian cez osadu Podšíp, Zadný Šíp, Šíp a cez Žaškovské sedlo naspäť do Stankovian.

8. 6. 2019 - Za baričkou prímorskou

Mokrade typu travertínových pramenných slatinísk pri Stankovanoch sú bohaté na zaujímavé druhy rastlín a po týždni, čo som tu nebol, už stihli rozkvitnúť, ale aj odkvitnúť, ďalšie druhy. Dnes som sa vybral hľadať najmä baričku prímorskú, ktorú som v PR Močiar minulý týždeň nenašiel. Presnejšie pre množstvo vody som jej hľadanie vzdal.

6. 6. 2019 - Malý Kriváň

V posledných dňoch sa preháňajú búrky po celom Slovensku, ale hrebeň Krivánskej Malej Fatry, akoby zázrakom, obišli. Či to bude aj dnes nie je isté, tak dáme prednosť rýchlejšej variante a na hrebeň sa vyvážame lanovkou. Na Malý Kriváň 1671 m n. m. volíme trasu cez Chrapáky a sedlo Bublen. Cestu naspäť cez Pekelník a Veľký Kriváň. Celý hrebeň je obsypaný množstvom kvitnúcich vysokohorských rastlín a my si do sýtosti vychutnávame ich nádheru.

3. 6. 2019 - Cez Boboty do Dier

Trasa do Jánošíkových dier z Tiesňav cez Boboty, je veľmi pekná a potvrdilo sa, že táto časť Krivánskej Malej Fatry patri medzi menej navštevované miesta. Až na dvoch nemeckých turistov sme tu nestretli nikoho. Jánošíkove diery už boli o niečom inom, a preto sa sem vrátime asi až po letnej sezóne.

1. 6. 2019 - K novej rozhľadni nad Zborovom

Na Hladkom vrchu 761,9 m n. m. v Kysuckej vrchovine vyrástla nová rozhľadňa Zborov nad Bystricou. Nie je zatiaľ oficiálne označená, nie sú k nej smerovníky, ani žiadne informačné údaje, ale dá sa na ňu vyjsť. My sme sa k nej vydali z Krásna nad Kysucou, len tak rovno za nosom po lesných cestičkách cez Blažkov a Vyšné Vane, odkiaľ je to ku kóte Pri Kríži, neďaleko ktorej je rozhľadňa postavená, ešte asi štvrť hodinka. Naspäť sme už šli po značkách, cez kalváriu nad Kysuckým Lieskovým a ďalej do Ochodnice.

31. 5. 2019 - Za močiarnymi rastlinami k Stankovanom

Prvá tohtoročná výprava do prírodných rezervácií Rojkovské rašelinisko a Močiar pri Stankovanoch. Napriek tomu, že jar už pomaly končí, ešte som zastihol posledné zbytky dokvitajúcej jarnej flóry.

26. 5. 2019 - ZOO Bratislava

Po 28 rokoch opäť na skok v ZOO Bratislava.

18. 5. 2019 - Hrad Lednica - Červenokamenské bradlo

Opäť sme sa zatúlali do Bielych Karpát, tentoraz do Lednice. Najskôr stúpame na Lednické skalky, odkiaľ po návrate k hradu, pokračujeme k Červenokamenskému bradlu a nakoniec sa vraciame späť do Lednice.

16. 5. 2019 - Hrad Lietava

Z Lietavskej Lúčky, cez hrad Lietava do Podhoria je príjemná, 10 km dlhá, prechádzka. Dažde ale spravili svoje a klzké bahno na lesných cestách zmenilo príjemný pobyt v lese na adrenalínový pochod po neistom a šmykľavom povrchu.

11. 5. 2019 - Kykula

Kykula je vrch v Bielych karpatoch, ale nájdeme ju aj na hlavnom hrebeni Kysuckých Beskýd, na slovensko-poľských hraniciach. Z chaty Yetti je to na jej vrchol v nadmorskej výške 1087 m asi 5 km. Aby sme si plne užili posledný deň nášho pobytu, cestu z Kykuly si predlžujeme po cyklotrase a po viac než 15 km sa vraciame späť.

10. 5. 2019 - Pod Rovným vrchom

Včera lialo celý deň a dnes je na programe opäť dážď, ba dokonca aj búrky. Ráno je ešte radar SHMÚ ku nám zhovievavý a neveští nič hrozivé a tak opäť šliapeme do kopca ku kaplnke u Haladeji a ďalej až pod Rovný vrch 870 m n. m. Tu sa vnárame do magických, hmlami zastretých, kysuckých lesov.

8. 5. 2019 - Veľká Rača

Konečne je tu optimistická predpoveď, a tak využívame nádherné počasie a vydávame sa na viac než 15 km dlhú túru, na najvyšší vrch Kysuckých Beskýd, Veľkú Raču.

7. 5. 2019 - Ku kaplnke Zadedová

Aj v utorok sú miestami cestičky ešte plné bahna a tečúcej vody, ale prechádzku ku kaplnke Zadedová, v sedle Príslop 822 m n. m., sme nakoniec zvládli, až na malú prehánku, celkom nasucho.

6. 5. 2019 - Ku kaplnke u Haladeji

Chata Yetti, takmer na konci Oščadnice, sa stala našim zázemím pre rodinný pobyt v upršano-zasnežených a nakoniec aj slnečných Kysuckých Beskydách. Po nedeľnom vytrvalom daždi na juhu a snežení vo vyšších polohách Kysuckých Beskýd, náš prvý výlet smeruje ku kaplnke u Haladeji a neskôr k Tertežskému potoku, pravostrannému prítoku Oščadnice.

1. 5. 2019 - Belské skaly

Dnešnú vychádzku do Malej Fatry sme začali v doline Kúr pod Borovou skalou, odkiaľ sme sa vybrali, len tak popod les, k Belským skalám a späť.

26. 4. 2019 - K Mikovčákovej rozhľadni na Kamenitom

Ubehol týždeň a my sme opäť zablúdili do Javorníkov, aby sme si pozreli neveľkú Mikovčákovu rozhľadničku na Kamenitom 834 m n. m. Okruh z Dlhého Poľa po zelenej značke, vystriedala od smerovníka Nad Vrchriekou červená, aby sme ju u Bielovcov zamenili za žltú, ktorou sme sa popod rozhľadňu Zarúbaná Kýčera vrátili, po viac než 16 km, opäť do Dlhého Poľa.

25. 4. 2019 - Pátranie po Cibuľkovej skale

Fotografie, ktoré som nedávno videl na internete z tzv. Cibuľkovej skaly v Malej Fatre ma vyprovokovali, aby som po nej začal pátrať. V mapách som takýto názov nenašiel, ale Borová skala nad Dolnou Tižinou a dolinou Kúr zodpovedala približnému popisu trasy a zábery sa tiež viac menej podobali, len udávané gpx súradnice nesedeli. Dnes som sa tam vybral na malý prieskum z Nezbudskej Lúčky a na "Cibuľkovu skalu" aj vyliezol. Výhľady nádherné, naozaj sa oplatí trochu poštverať sa do kopca. Nakoniec som aj zistil (možno), ako to s tymi názvami v skutočnosti je. Názov Cibuľkova skala nikomu nič nehovoril, ale Borová resp. Borová skala áno. Tak sa v skutočnosti volá hrebeň zložený z 3 skál (prvá, druhá a tretia) až po Prostú (1144 m n. m.). Súradnice (z portálu vypadni.sk) platia pre tretiu najvyššiu skalu 1057 m n. m. a najnižšia čiže prvá Borová skala, by potom mohla byť práve Cibuľkova.

21. 4. 2019 - Potulky po Kysuckej vrchovine

Aby sme sa vyhli preplneným turistickým chodníkom, dali sme dnes prednosť menej navštevovanej Kysuckej vrchovine. Na takmer 13 km dlhej trase z Horného Vadičova, popod Ľadonhoru cez Skríželné, Pod Obelcom, Biely vrch, Sedlo nad Melišovcami a späť do Horného Vadičova, bolo naozaj pusto. Navyše všetku tú krásu, práve sa prebúdzajúcich lesov, umocnili pekné výhľady na Malú Fatru a Západné Tatry.

19. 4. 2019 - K rozhľadni Zákopčie

Na Marťákovom kopci 854 m n. m. v Javorníkoch, stojí od r. 2011 veľmi pekná rozhľadňa Zákopčie. Dnes sme z nej videli nielen celý hrebeň Malej Fatry, ale aj Veľkú Fatru, Západné Tatry, Veľkú Raču a Lysú horu. Navyše na svahu nad Petránkami už rozkvitajú aj prvé vstavačovce bazové.

17. 4. 2019 - Veľký Manín - Manínska tiesňava

Súľovské vrchy sú naša srdcovka a často sa do nich vraciame. Tentokrát sme vystúpili na ich najvyšší vrch, Veľký Manín 891 m n. m. (južný vrchol) a hrebienkom zo severného vrcholu sme zostúpili cez najkrajšie vyhliadky, popod skalné okno, až k partizánskej jaskyni. Nenechali sme si ujsť ani impozantný pohľad z Drieňovky na monumentálny Kostolecký dóm. Záver už patril klasickej asfaltovej prechádzke cez Manínsku tiesňavu, s krátkym výstupom popod Gotickú stenu až k jaskyni pod Černokňažníkom.

15. 4. 2019 - K Šútovskému vodopádu

V dolnej časti toku, tesne pred ústím do Váhu, je momentálne Šútovský potok divoká riava s množstvom vody a perejami. Dalo by sa čakať, že podobne bude na tom aj Šútovský vodopád a tak plní očakávania sme sa dnes k nemu vybrali. Dravosť Šútovského potoka je ale dielom mnohých bočných prítokov a potok spod vodopádu je len jedným z nich. Úprimne, tej vody bolo predsa len viac ako v lete.

14. 4. 2019 - Rozhľadňa na Svederníckom vrchu - Trojka

Zo Svederníka k rozhľadni na Svederníckom vrchu sú asi 2 km a bez prestávok na fotografovanie celý výstup zaberie asi 40 min. Nás zlákal aj neďaleký kopec Trojka 652 m n. m., z ktorého sa nám naskytli celkom pekné výhľady smerom k Malej Fatre a Súľovským vrchom. Lepšie bolo vidieť nielen Hričovský hrad, ale odkryl sa aj pohľad na hrad Lietava.

Šafrany pod Veľkým Rozsutcom

10. apríl 2019

V Malej Fatre pod Veľkým Rozsutcom je miestami snehu ešte neúrekom, ale na miestach kde sa roztopil, práve kvitnú tisíce... Pokračovanie v našom blogu

8. 4. 2019 - Podskalský Roháč

Tentokrát sme sa vybrali do najjužnejšej časti Súľovských vrchov na krásny a miestami dramatický Podskalský Roháč (CHKO Strážovské vrchy), v ktorom sa na malom mieste snúbi všetko to najkrajšie, čo sa dá vo zvyšnej časti Súľovských vrchov vidieť a nájsť.

Hoblík

5. apríl 2019

Na Hoblík 933,6 m n. m. v Lúčanskej Malej Fatre nevedie značkovaný turistický chodník, tak som sa naň vybral z Trnového len tak za nosom a najmä strmo do kopca... Pokračovanie v našom blogu

Cez Mravečník k Terchovskému srdcu

2. apríl 2019

Cestu k rozhľadni Terchovské srdce sme poňali trochu netradične a vybrali sme sa k nej cez Mravečník, ležiaci v nadmorskej... Pokračovanie v našom blogu

1. 4. 2019 - Za šafranmi do Lačnova a k rozhľadni Královec

Po piatkovom výlete k rozhľadni na Tlstej hore sme sa šli pozrieť aj na jej staršiu dvojičku, rozhľadňu Královec postavenú v r. 2006 nad Valašskými Kloboukami. Ešte predtým sme sa ale zastavili v Lačnove, kde práve vrcholí kvitnutie šafranov bielokvetých.

29. 3. 2019 - Náučný chodník Tri skaly

Po roku sme sa opäť vybrali do Bielych Karpát, tentokrát do ich najsevernejšej časti, k rozhľadni Púchovskej doliny nad Dohňanmi. Rozhľadňa stojí asi na polceste 13 km dlhého náučného chodníka Tri skaly, na kopci Tlstá hora 651 m n.m. a za ideálneho počasia poskytuje výborné výhľady. My sme až také šťastie nemali. Počasie bolo síce nádherné, ale dosť silný opar zastieral výhľady do diaľky.

24. 3. 2019 - Špicák - Kojšová

Najskôr v riedkej hmle zo Strečna strmým výstupom k rozhľadni Špicák, odtiaľ už v krásnom počasí ku kamennému hríbu v malom skalnom meste na Kojšovej 743 m n. m. a popritom na každej slnkom zaliatej skale rozkvitnuté poniklece.

22. 3. 2019 - Súľovský okruh

Súľovský okruh z Lietavskej Závadky do Súľova a potom po hrebeni cez Súľovský hrad a všetky vyhliadky, s malou odbočkou k Obrovskej bráne, naspäť do Lietavskej Závadky má takmer 15 km a s celkovým prevýšením viac než 1000 m dá riadne zabrať. V teplom jarnom počasí a navyše s prvými kvitnúcimi rastlinami je to nezabudnuteľný zážitok.

21. 3. 2019 - Skalky cez Bielu skalu

Na Skalky v Súľovských vrchoch chodím veľmi rád. Z Poluvsia na Bielu skalu je najsôr nezáživné a hlavne prudké stúpanie, ale o chvíľu sa už otvárajú výhľady smerom k Malej Fatre. Hore z Bielej skaly je ako na dlani hrad Lietava a samotný zostup cez vyhliadky nad Rajecké Teplice je nádherný kedykoľvek. Tá najkrajšia bola tentokrát výnimočná a to nielen tradičnými výhľadmi, ale aj množstvom kvitnúcich poniklecov.

20. 3. 2019 - Okolo Lietavského hradu

Tentokrát ideme netradične okolo Lietavského hradu a pri zostupe miestami aj cez strmé zrázy a skaly.

19. 3. 2019 - Hričovský hrad - Hlbocký vodopád

Trasu z Hričovského Podhradia do Lietavskej Závadky, cez hrad Hričov a vyhliadky pod Roháčom, sme si celkom obľúbili. Dnes sme si túto túru doplnili aj o Hlbocký vodopád, ku ktorému ideme krížom cez lesy a vyhli sme sa tak dosť dlhému a nezáživnému príchodu k vodopádu cez Hlboké nad Váhom. Odmenou za námahu sú ďalšie zaujímavé prírastky do nášho elektronického herbáru.

9. 3. 2019 - Opäť k Lietavskému hradu

Opäť sme sa vybrali k hradu Lietava, tentokrát za poniklecmi, ktoré tu kvitnú na neprístupných hradných bralách. Zo začiatku pekné počasie sa veľmi rýchlo zmenilo a na hrade nás úž privítal silný vietor, ku ktorému sa o chvíľu pridal aj dážď. Pred tým najväčším sme ešte stihli zbehnúť dolu do Lietavskej Svinnej.

8. 3. 2019 - Na hrad Lietava

Obrázky z krátkej poobedňajšej prechádzky za prvou jarnou kvetenou na hrad Lietava. Príroda sa pomaly prebúdza a v lesoch Súľovských vrchov už rozkvitajú prvé pečeňovníky a lykovce jedovaté. Objavujú sa aj prvé sedmokrásky a podbeľ.

25. 2. 2019 - Osnica

Tentokrát robím takmer 15 km dlhý sólo okruh zo Štefanovej okolo Veľkého Rozsutca s odbočkou na Osnicu 1383 m n. m. Počasie nádherné a bolo sa na čo pozerať, ale miestami aj náročná zaberačka v silnom vetre na hrebeni Osnice, či šliapanie v malých závejoch a brodenie sa takmer po kolená v snehu.

23. 2. 2019 - K rozhľadni Divinka

Pred necelými dvoma mesiacmi otvorili v Javorníkoch na Malom vrchu v nadmorskej výške 497 m novú rozhľadňu Divinka, ktorá teraz pekne dopĺňa náučný chodník Veľký vrch. Okrem severozápadnej strany, kde ju prerastajú stromy, sú z nej celkom pekné výhľady na Žilinu až k hrebeňu Lúčanskej Malej Fatry a potom na juh a čiastočne na západ k Súľovským vrchom a Javorníkom a možno za lepšieho počasia to bude aj ďalej. Modrá obloha s peknou oblačnosťou bola dnes len nad nami a na výhľadové strany už bola viditeľnosť slabšia. Navyše fúkal dosť nepríjemný vietor a bola celkom slušná zima, aj preto sme pôvodný plán ísť ešte na Svedernícky vrch zrušili.

18. 2. 2019 - Veľký Kriváň - Chleb

Tentokrát sme si dopriali len krátky lanovkový výlet na slnkom zaliaty hrebeň Krivánskej Malej Fatry s výstupom na Veľký Kriváň a Chleb.

15. 2. 2019 - K chate pod Suchým

Na chate pod Suchým malo byť dnes slnečno, my sme ale vystihli len hmlu a oblaky. Vyčasilo sa až na záver takmer 15 km dlhej túry po hrebeni Krivánskej Malej Fatry.

7. 2. 2019 - Plešel

Plešel 981 m n. m. v Krivánskej Malej Fatre leží na polceste medzi Starhradom 475 m n. m. a chatou pod Suchým. Výstup naň od Starhradu, na menej ako 2 km úseku s prevýšením viac než 500 m, dá riadne zabrať. Tiež zostup je celkom dramatický, ale výhľady na Domašínsky meander sú odmenou za vynaloženú námahu.

5. 2. 2019 - Malofatranský Kľak

Výstup na Kľak 1352 m n. m. v Lúčanskej Malej Fatre z Fačkovského sedla začal veľmi perspektívne, ale po výstupe na vrchol to vyzeralo beznádejne a po pol hodine čakania sme sa vracali dolu. Keď začali mraky a hmla odchádzať, tak nám to nedalo a opäť sme sa vrátili na vrchol. Oplatilo sa, zažili sme totálnu hmlu oblaky a nakoniec aj jasnú oblohu s peknými výhľadmi na Krivánsku Malú Fatru. Viac nám dnes nebolo dopriate, snáď nabudúce.

31. 1. 2019 - Minčol

Na záver januárovej turistiky sme si nechali lahôdku, v podobe výstupu do zimného kráľovstva na hrebeň v Lúčanskej Malej Fatre. Trasa z Višňového na zamračený, ale chvíľami aj slnečný Minčol 1364 m n. m. a späť, nám najmä v poslednom úseku stúpania dala riadne zabrať.

30. 1. 2019 - Opäť nad Rosinou

Už takmer klasická 10 km dlhá zimná prechádzka nad Rosinu.

26. 1. 2019 - Sačné (takmer)

Predpoveď bola jednoznačná - sneženie, oblačno a slabá viditeľnosť. V takomto počasí je najvhodnejšia nenáročná turistika v zasneženom lese, po dobre vyšliapanej ceste a ideálne pri zurčiacom potoku. Presne taký bol aj náš dnešný 15 km dlhý výlet v Lúčanskej Malej Fatre z Turia takmer na Sačné a späť.

24. 1. 2019 - Takmer ako včera

Počasie je ako cez kopirák, teda až tak úplne nie, pretože oblačnosť aj hmla sú väčšie ako včera a navyše pofukuje vietor. Zobral som si teleobjektív mysliac si, že dnes nafotím celú plejádu poletujúcej hávede na okraji Lesoparku. Nakoniec zostalo len pri zbožnom prianí. Prekvapujúco tu bolo dosť ľudí spolu so svojimi hafanmi a tá drobotina na kríkoch nie a nie chvíľu posedieť. Ešteže ten strom sa nehýbal.

23. 1. 2019 - Cez Lesopark - Nad Rosinu

Po dlhšom čase zas len krátka prechádzka cez Lesopark nad Rosinu a späť. Rád by som napísal relaxačná, ale nad Žilinou sa drží smog, a preto aj výhľady za veľa nestoja. Na okraji Lesoparku ľudia rozvešali operencom kopec dobrôt, takže nebol problém s fotografovaním sýkoriek aj s relatívne krátkym ohniskom.

11. 1. 2019 - Hrad Lietava

Opäť sme si zopakovali výlet z Lietavskej Lúčky, cez hrad Lietava do Podhoria, podobne ako vlani v septembri.

9. 1. 2019 - Cez Lesopark Nad Rosinu

Zas je tu hmlistý deň, aké tu panujú už od sviatkov, výhľady sú ešte slabšie ako v nedeľu a od včera pribudlo ďalších asi 10 cm nového snehu. Vonku je nádherne a voľné popoludnie využívame na zdravotnú, 9 km dlhú prechádzku, opäť nad Rosinu. Ako obvykle je tu zopár psíčkarov a majitelia tohto drobca dosť neskoro zbadali, že im chýba. Nedokázal sa už hýbať a vôbec nevidel, nakoniec sme ho spoločne našli.

7. 1. 2019 - Straník

Ak sa počasie vydarí a dnes bolo naozaj pekne, z rozhľadne Dubeň sú nádherné výhľady na Malú Fatru. Škoda, kým sme došli na Straník, snehom pokryté končiare už boli čiastočne v oblakoch.

6. 1. 2019 - Nad Rosinu a cez Lesopark domov

Keď je hmlisto a výhľady sú takmer žiadne, aj prechádzka po zasneženej krajine je lepšia ako sedieť za pecou.