Kallima Blog

Z našich výletov

PR Rojkovské rašelinisko

28. júl 2018

Malá botanická výprava k Stankovanom, kde na ľavom brehu Váhu, na severnom úpätí Kopy (1187 m n. m.), ešte pred sútokom s Oravou leží neveľké rašelinisko, staré viac než... Pokračujte v čítaní

Straník - Dubeň

4. júl 2018

Na vrchol Straníka vedie žltá turistická značka a po 1,5 km s prevýšením niečo cez 200 m, sme na vrchole. Na vrchol vedie aj cyklotrasa, k úpätiu kopca sa dá dopraviť osobným autom a tesne... Pokračujte v čítaní

PR Šujské rašelinisko

29. apríl 2018

Tentokrát odchádzame zo Žiliny cez Rajec, aby sme si spravili krátku zastávku v prírodnej rezervácii Šujské rašelinisko. Mohla by už kvitnúť vachta trojlistá, prípadne iné... Pokračujte v čítaní

Za prvými jarnými kvetmi

28. marec 2018

Napriek nevľúdnemu počasiu, vyrážam poobede na krátku botanickú exkurziu na moje obľúbené miesta v Bielych Karpatoch. V prírodnej pamiatke Nad Vápenkou zostávam... Pokračujte v čítaní

K Dobrovodskému hradu

16. november 2017

Po viac než mesiaci som sa opäť vrátil do Brezovských Karpát. Tentokrát sa vydávam na 21 km dlhú trasu po Štefánikovej magistrále k Dobrovodskému hradu... Pokračujte v čítaní

Jeseň v zámockom parku III

28. október 2017

Na rozdiel od predchádzajúcich rokov, nám dnes počasie veľmi nepraje. Zo začiatku trochu prší, čo našťastie netrvá dlho a na záver našej prechádzky, tentokrát až k Veľkému rybníku ... Pokračujte v čítaní

Betlehem Horní Lideč

18. august 2017

Po nedávnej túre k Lačnovským skalám sme opäť zavítali na Valašsko. Dnes už máme za sebou výstup k Valašskej Eifelovke - k rozhľadni Vartovna a pri ceste do Střelnej, odkiaľ máme v pláne pozrieť si ešte... Pokračujte v čítaní

Sandberg - Weitov lom II

2. august 2017

Po roku som sa vrátil. Opäť je streda popoludní a na rozdiel od vlaňajška extrémne horúco. V tieni sa teplota šplhá nad 35° C a na slnku je hotové peklo. Napriek tomu sa... Pokračujte v čítaní

Po mrazivej noci...

10. máj 2017

Predpoveď meteorológov sa splnila, v noci mrzlo a tu na Mníchovej úboči si to najviac odniesli vstavače purpurové. Takto dopadlo niekoľko desiatok nádherných rastlín... Pokračujte v čítaní

Horec Kochov v Bielych Karpatoch

9. máj 2017

Prvá naša zastávka bola v PP Za lesem - jedinej lokalite v Bielych Karpatoch, kde pôvodne rástol horec Kochov... Pokračujte v čítaní

Opäť na Kobyle

14. apríl 2017

Po necelých 2 mesiacoch sme si zas zopakovali prechádzku po Žalostinskej vrchovine a vybrali sme sa opäť na Kobylu. Dnes vo štvorici spolu s Lisou, sme spoločne obdivovali... Pokračujte v čítaní

Bledule v Rakoveckom údolí

17. marec 2017

Včera večer padlo definitívne rozhodnutie a dnes ráno sme vyrazili krížom cez Biele Karpaty, Chřiby a Litenčickú pahorkatinu do Drahanskej vrchoviny. Po necelých... Pokračujte v čítaní

Za cencúľmi do Pulčína

13. február 2017

Je zima ako sa patrí a cencúle (na vysvetlenie pre bratov Čechov rampouchy, aby textu rozumeli) sú všade. Tak prečo sa trepať 100 km niekde do Pulčína, do Valašska... Pokračujte v čítaní

Silvestrovský výstup na Javorinu

31. december 2016

Na poslednú tohtoročnú túru mi nakoniec zostal len jeden kamarát do dažďa, presnejšie do ľadu a snehu, ide so mnou len... Pokračujte v čítaní

K Dibrovovmu pomníku

30. december 2016

Dnes sa prejdeme po tradičnom a nenáročnom bielokarpatskom okruhu zo Starej Myjavy k Dibrovovmu pomníku a späť cez Kubíkov vrch a Krúžok. Na rozdiel od... Pokračujte v čítaní