Kallima Blog

30 dec
2016

K Dibrovovmu pomníku

Vodná nádrž na Starej Myjave je pekne zamrznutá a slúži ako prírodné klzisko

Dnes sa prejdeme po tradičnom a nenáročnom bielokarpatskom okruhu zo Starej Myjavy k Dibrovovmu pomníku a späť cez Kubíkov vrch a Krúžok. Na rozdiel od včerajška sa vietor ukľudnil, je pekne jasno a modrá obloha, po snehu nie je ani stopy, ale celkom slušne mrzne. Aj dnes ideme v nezmennej rodinnej zostave piati turisti a pes.

Za hrádzou stúpame mierne strmým chodníkom k Lipovčekom, odkiaľ už pokračujeme po červenej značke, ktorá o chvíľu kopíruje spevnenú lesnú cestu od Poriadia. "Miestami sú staré zbytky snehu, na ceste je ale sucho, pomaly sa blížime k Hrabine

Na Hrabine sa idem pozrieť ako to vyzerá v lyžiarskom stredisku SKILAND Stará Myjava. Prírodný sneh nie je, tak ho nahrádza umelý. Mimo zjazdovky s umelým snehom po snehu už nie je ani stopy.

Pred dvoma týždňami na križovatke pri Hamovaní, keď som tadiaľto šiel na Javorinu, bolo aspoň trochu bielo a na začiatku decembra sa tu dokonca lyžovalo.

Križovatka pri Hamovaní

Z Vrchu slobodných sú pekné výhľady a dnes vidieť Ostrý vrch s veternou elektrárňou nad Vrbovcami a dokonca aj Žalostinú, na ktorej sme boli včera.

Na Vrchu slobodných

Od Vrchu slobodných je už na chodníku starý sneh, ale najmä ľad, po ktorom už musíme kráčať veľmi opatrne

Ešte pár krokov a sme na Čupci

Výhľad z Čupca cez priesek na lúky a priľahlé kopce nad Novou Lhotou

Kým sme šliapali do kopca zimu sme veľmi nevnímali, ale teraz ako sa blížime k Dibrovovmu pomníku sa už ohlásila plnou silou.

Dibrovov pomník

Po krátkej prestávke v altánku pri Dibrovovom pomníku sa vydávame na cestu späť cez Kubíkov vrch. Tu je už chodník samý ľad a zamrznuté bariny s ľadom.

Pod Šibenickým vrchom, tiene stromov vytvárajú na lúke zaujímavú atmosféru

Výhľady spod Šibenického vrchu, vpravo NPR Porážky

Na Šibenickom vrchu, v popredí Hradisko nad Javorníkom

Zo Šibenického vrchu je to na Kubíkov vrch len kúsok

Na Kubíkovom vrchu, ktorý je otvorený pre slnečné lúče sneh nie je, zato je tu poriadna zima. Dolu brehom sa veľmi zohriať nedá.

Ku krúžku je to takmer po rovine s trochou snehu na turistickom chodníku.

Už sme za Krúžkom a na Starú Myjavu nám zostávajú posledné 2 km. Ešte pár metrov po snehu, ktorý o chvíľu z cesty zmizne. Nad Starou Myjavou kráčame zo začiatku po zmrznutom chodníku, ale na miestach, kam cez deň svietilo slnko je aj blato.

Po necelých 14 km sme opäť na Starej Myjave. I keď to nebola tá pravá zimná idylka so snehom a inovaťou, spokojní sadáme do áut. O chvíľu sme doma na Myjave. Dovidenia zajtra na Veľkej Javorine.